Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Nimic mai rar decât o pasiune veritabilă, căci ea presupune o foarte mare forță a imaginației creatoare; dispoziții spirituale, în același timp delicate și profunde, dar care nu și-au găsit obiectul veritabil; o putere excepțională de concentrare, adică de fidelitate; în sfârșit, disprețul bunurilor pământești și al fericirii. Aliajul acesta nu e chiar atât de comun cât ar vrea să ne facă să credem romanele și opera. Consider, de fapt, că nu există mai mulți mari îndrăgostiți decât adevărații mistici, pasiunea fiind pentru sentimentul normal ceea ce este mistica pentru religia medie.

în Partea Diavolului
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

Cornelia Georgescu

Nick: Și de fapt, ce sunt acești "bani"?
Nistor: Niște bancnote dreptunghiulare mai mici sau mai mari, confecționate din plastic sau hârtie, sau niște monede rotunde confecționate din diverse aliaje metalice, având fiecare o anumită valoare; de obicei bancnotele și monedele de dimensiuni mai mici au o valoare mai mică, iar cele mai mari au o valoare mai mare. Și tot de obicei, în general, bancnotele au o valoare mai mare decât monedele. Iar când cineva ia ceva de o anumită valoare, trebuie dea atâția bani cât sunt necesari pentru a achita acea valoare. Asta înseamnă a plăti. Iar cel care cere și primește obiectul dorit se numește client, consumator sau cumpărător și se spune el cumpără cu ajutorul banilor ceea ce-și dorește, în timp ce cel careobiectul solicitat de cumpărător, primind de la acesta suma de bani aferentă, se numește vânzător și se spune el vinde ceea ce-i interesează pe oamenii care cumpără, produsele fiind cunoscute sub denumirea de "marfă". Pe Terra, în general, aproape totul se bazează pe sistemul de vânzare-cumpărare prin intermediul banilor. Este ceea ce s-ar denumi "comerț".
Nick: Mda... Interesant! Dar și foarte amuzant.
Nistor: Amuzant?! Găsești asta amuzant?
Nick: Păi... așa este. E chiar foarte nostim.
Nistor: Și voi chiar nu plătiți? Nimic?
Nick: Bineînțeles că nu! De ce ne-am complica atât? Să ieșim, continuăm discuția asta afară. Mi se pare cel puțin interesant.

replici din romanul Proxima, Partea a-II-a: "Planeta Proxima" de (2009)
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Minutele

Trec repede peste timp,
o lume de n-ori mai mare decât o știm,
cineva întreabă ce este frica.
Grea temă. Mulți mint.
Nu mă tem de nimic și de nimeni
este cel mai prostesc răspuns.
Chestiunea morții am rezolvat-o. Nu există.
Este o altă lume, o altă viață.
Apropierea reține privirea,
Apropoul o-ndepărtează.
Drag mi-este omul primitiv,
Curat ca lacrima dimineții.
Lumina fără umbre este pentru orbi.
Minciuna deosebește pe om de animal.
Mefisto vrea răul și face binele.
Șperaclul științelor- mistica.
Între somn și sclavie există ceva comun.
Catârul este sterp ceea ce explică restul.

poezie de
Adăugat de Boris Marian MehrSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Descartes
gelozie
Gelozia este un fel de teamă legată de dorința de a păstra stăpânirea unui bun oarecare. Ea nu provine atât de mult din temeinicia motivelor care ne ar face să credem că l-am putea pierde, cât de la marele preț pe care-l punem pe acel lucru, ceea ce ne face scrutăm cele mai mici pretexte de bănuială și să le luăm drept motive foarte temeinice. Întrucât trebuie avem mai multă grijă la păstrarea bunurilor care sunt foarte mari decât a acelora care sunt mai mici, această pasiune poate fi în unele cazuri justă și onorabilă. Dealtminteri, această pasiune este legată doar de bănuieli și de neîncredere, căci a încerca eviți un rău atunci când ai un motiv real de a te teme nu înseamnă, la drept vorbind, fii gelos.

definiție celebră de
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba franceză. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Fr.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Secole de-a rândul, magia, religia și știința au dus o luptă surdă pentru a-și susține și impune, fiecare, adevărurile ei, străduindu-se, din răsputeri, să nu vadă decât ceea ce le diferenția și le îndepărta una de alta. Oricât de paradoxal ar putea fi, datorită nivelului actual al științei, se pare că a venit, în sfârșit, vremea în care cele trei surori caute cu bunăvoință și bunăcredință marile adevăruri pe care le proclamă și le susțin. În fața alchimistului, cufundat în opera sa, se desfășoară demonstrația unității lumii spirituale și a lumii materiale. Oamenii de știință contemporani au repetat această experiență cu oarecare succes, dar există și voci autorizate, care susțin , din punct de vedere științific, acest lucru este imposibil. Neîndoielnic rămâne însă faptul un mare număr de adepți acordau mai mare importanță transmutației de ordin spiritual care se opera chiar în persoana lor.

în Pelerini la porțile luminii
Adăugat de Cristian MuresanuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Scopul este cel spre care se tinde. Direcția este ceea ce ne face ajungem mai ușor la scop. Căci oricine urmărește un scop își conduce acțiunea după el și cine se îndreaptă mai perseverent spre capăt ajunge mai repede. Căci există bunuri spre care nici chiar mai multe mișcări nu produc un avans prea mare, pe când altele aduc cu efort puțin roade bogate. Deci, ceea ce trebuie distins și mai ales este ceea ce este mai util. Căci toate cele mai utile sunt mai bune și fiecare lucrare trebuie judecată după roadele sale. Fiindcă mulți nu au acest discernământ, au depus mult efort și au avansat puțin, pentru că au avut ochiul îndreptat doar exterior, spre înfățișarea lucrării, și nu interior, spre rodul virtuții. În fapt, ei se bucurau mai mult să facă lucruri mari decât să se exerseze în cele folositoare și le-au preferat pe cele prin care puteau fi mai degrabă admirați decât îndreptați.

în Meditații spirituale
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Didascalicon. Editie bilingva" de Hugo de Saint-Victor este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -33.67- 25.99 lei.

Oamenii ajung se simtă vinovați se odihnesc. Că se opresc la șapte seara din lucru și n-au apucat termine ce și-au propus peste zi. Dar de ce n-au terminat? Pentru că și-au propus mai multe lucruri decât ar fi putut ei să facă. De ce și-au propus mai multe lucruri decât ar fi putut să facă? Pentru societatea le dă senza­ția ceilalți oameni fac mai multe lucruri decât ei. De ce toți au sentimentul că ceilalți fac mai multe lucruri decât ei? Pentru că au 5.000 de prieteni pe Facebook, iar pe wall-ul lor apare fiecare dintre ei are succes. Dar fiecare are succes o dată pe an. Numai , fiind 5.000, el vede în fiecare zi unul are succes. Și e frustrat n-are și el succes în fieca­re zi. Uitând se gândească la ceilalți 4.998 ca el, care nu au succes. Unde ajungem așa?

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Exercitii de echilibru" de Tudor Chirilă este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -34.95- 24.99 lei.

Cuvântul pasiune ne spune că pasiunea este suferință cu sens, adică exact frustrarea ta cea mai mare căreia îi găsești sensul. Cu alte cuvinte, îmbrățișează domeniul care îți provoacă cea mai mare suferință și caută toate sensurile posibile. Cuvântul pasiune își are rădăcinile în secolul XII și are ca sinonim patima, adică suferința. Pasiunea așadar, este suferința de bunăvoie pentru un drum și un sens ales de noi în mod conștient. Să fii dispus înduri suferințe pentru ceea ce iubești – acesta este înțelesul profund al pasiunii. Când vei răspunde la întrebarea "pentru ce anume sunt dispus îndur orice suferință?", îți vei descoperi vocația. Ce te pasionează pe tine? Care este liantul din povestea ta, acel lucru care-i dă însemnătate și care, totodată, constituie o sursă de inspirație pentru cei din jurul tău? Feodor Dostoievski a spus la un moment dat : "Am o singură frică, aceea de a nu fi vrednic de suferințele mele." Ai creat ceva din durerea ta? Aceste rânduri despre pasiune ne spun putem alege profităm de fiecare eveniment din viața noastră, oricât de negativ ar părea la momentul prezent, după dictonul "Tot ce mi se întâmplă este spre binele meu".

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Răul în sine nu există cu titlul cu care Binele există în sine. Răul nu e decât o rea folosire a binelui, înțelegând prin aceasta a ceea ce există.

în Partea Diavolului
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Tensiunea interioară produsă de conștiința tragică e nu numai cea mai fecundă, credem, dintre toate tensiunile sufletești de care dispunem. Ea face posibilă cea mai mare concentrare a acestor forțe, și poate și concentrarea forțelor vitale extraordinare. Pasiunile mari sunt creatoare în gradul pe care-l știm - creatoare de ceea ce numim bine și de ceea ce numim rău - datorită faptului sunt, în fond, astfel de concentrări de forțe sufletești.

în Existența tragică
Adăugat de Homo NovusSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Descartes

Cum se face pasiuni foarte diferite concordă prin aceea sunt forme ale iubirii? Nu este necesar nici deosebim tot atâtea feluri de iubiri câte obiecte diferite există pe care le putem iubi. Căci de exemplu, cu toate , pasiunile pe care un ambițios le are pentru glorie, un avar pentru bani, un bețiv pentru vin, un brutal pentru o femeie pe care vrea s-o violeze, un om de onoare pentru prietenul său sau pentru iubita sa și un tată bun pentru copiii săi, se deosebesc mult între ele, totuși, prin aceea sunt forme de manifestare ale iubirii, ele sunt asemănătoare. Primii patru însă n-au iubire decât pentru posesiunea obiectelor la care se referă pasiunea lor, neavând deloc iubire pentru obiectele însele, față de care simt doar o dorință amestecată cu alte pasiuni aparte. În schimb iubirea pe care o nutrește un tată bun pentru copiii săi este atât de curată, încât el nu dorește aibă nimic de la ei și nu vrea deloc -i stăpânească altfel decât îi stăpânește și nici să și-i alipească mai strâns decât acum;privindu-i ca pe alte întrupări ale lui sine -însuși, el urmărește binele lor ca pe al său propriu, ba chiar cu mai multă grijă. Afecțiunea pe care oamenii de onoare o au pentru prietenii lor este de aceeași natură, cu toate rareori ea este atât de perfectă;iar afecțiunea pe care o au pentru iubita lor ține în bună măsură de o asemenea iubire, dar ține oarecum și de cealaltă.

citat celebru din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba franceză. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Fr.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Domnul nu ne dojenește pentru folosirea bunurilor pământești, căci El însuși spune , datorită condițiilor vieții noastre pământești noi avem nevoie de toate aceste lucruri; adică toate lucrurile care ne fac viața mai liniștită și drumul nostru către locuința noastră cea cerească mai luminos și mai ușor.

în Scopul vieții creștine (2010)
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Randuieli de viata crestina" de Sfântul Serafim de Sarov este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -6.00- 4.99 lei.
Arthur Schopenhauer

De vreme ce tot ce există și se petrece pentru om nu e prezent imediat decât în conștiința sa și nu se petrece decât pentru aceasta, e evident predispozițiile conștiinței sunt ele însele lucrul cel mai important și că lucrurile depind mult mai mult de ele decât de figurile care apar în ele. Ceea ce un individ posedă pentru sine, ceea ce îl însoțește în singurătate și ceea ce nimeni nu poate -i ia sau -i dea, iată ce e mult mai important decât ceea ce posedă sau este în ochii celorlalți. Un om de spirit se simte excelent într-o singurătate totală grație propriilor gânduri și imaginației sale, în timp ce un prost se plictisește chiar dacă își petrece timpul numai în spectacole, serbări și ieșiri în lume. Un caracter bun, blând și moderat poate fi mulțumit în circumstanțe care lasă de dorit, în timp ce un caracter rău și plin de invidie nu va fi mulțumit nici dacă este acoperit de bogății.

în Arta de a fi fericit
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba germană. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la De.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Lumea ca vointa si reprezentare Vol. 1+2" de Arthur Schopenhauer este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -183.03- 137.99 lei.

Tot ceea ce depinde de timp, sau ia timp este Maya, iluzia. Dacă vine și pleacă chiar un milion de ani de ar rămâne este iluzoriu. Iluzia este doar o vrajă care ți se pare reală, dar nu e. Exact cum vezi un număr de iluzionism la circ, tot așa fără realitate este această lume. Când privești un film și te identifici cu acțiunea, personajele de pe ecran par reale, dar în fapt sunt doar imaginare. Exact cum spune IIsus când afirmă: "Umbră și vis este lumea acesta, deșertăciune a tuturor deșertăciunilor!" Iar Buddha spune: "Absolut totul este iluzie!" Ceea ce nu are permanență, ceea ce se schimbă, se transformă, ceea ce ia timp așa cum sunt toate practicile sau așa-zisele căi spirituale, religii, absolut toate acestea sunt iluzorii, după cum întreaga manifestare este iluzie. Singurul care este Real fiind atemporal este Sinele, Este Dumnezeu, este Supremul. Fiind veșnic necreat nenăscut, mai înainte de toți veci El este adevărata noastră ființă. Noi suntem Dumnezeu cel veșnic fără formă dar ne credem o formă muritoare și de aici rezultă întreaga suferință umană. Nu vedem tot ceea ce este născut este iluzie, este vis și că noi în fapt nu am fost născuți vreodată, ci doar mintea visează asta. Tot ceea ce este efemer chiar și milioane de ani de ar rămâne este iluzie, după cum ceea ce este etern este fără formă și este unicul Real!

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Un om care împărtășește opinia lui Copernic, acest Pământ al nostru este o planetă condusă în jurul Soarelui și luminată de acesta, la fel ca celelalte, nu poate scăpa uneori de închipuirea restul planetelor își au propria haină și propriul mobilier, ba chiar proprii săi locuitori, așa cum are Pământul acesta al nostru. Dar am putut întotdeauna conchidem, spunând că este zadarnic cercetăm ce i-a plăcut naturii să facă acolo, văzând că nu există nici o probabilitate de a ajunge vreodată la finalul cercetării. Însă, cu ceva vreme în urmă, cugetând destul de serios asupra acestei chestiuni (nu mă consider un observator mai fin decât acei oameni mari din trecut, ci am avut norocul trăiesc după cei mai mulți dintre ei), m-am gândit cercetarea aceasta nu este atât de impracticabilă și nici calea atât de presărată cu dificultăți, ci doar rămâne foarte mult loc pentru conjecturi probabile.

citat din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căzut dintru cele veșnice, Satana vrea infinitul. Căzut dintru ființă, dintru A Fi, el vrea să aibă, tinde spre A Avea. Însă problema nu va putea fi rezolvată niciodată. Căci pentru a avea și a poseda, ar trebui ca el fie, și el nu mai este. Tot ceea ce anexează el, el însuși distruge.

în Partea Diavolului
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Montesquieu

Este adevărat , în democrații, poporul pare să facă ceea ce vrea; dar libertatea politică nu constă de fel în a face ceea ce vrei. Într-un stat, adică într-o societate în care există legi, libertatea nu poate consta decât în a putea face ceea ce trebuie vrei și în a nu fi constrâns faci ceea ce nu trebuie vrei. Trebuie să ne fixăm în minte ce înseamnă independență și ce înseamnă libertate. Libertatea este dreptul de a face tot ceea ce îngăduie legile; și dacă un cetățean ar putea să facă ceea ce ele interzic, el nu ar mai avea libertate, pentru că și ceilalți ar putea să facă la fel.

în Despre spiritul legilor, partea a doua / cartea XI / cap. III (1748)
Adăugat de Avramescu Norvegia ElenaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba franceză. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Fr.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Gândul își imaginează într-o zi și el va fi "sinele". După cum, în tot acest timp, tu nu ai fost, nu ești și nu poți fi nimic altceva decât Sinele. Pentru gând, Sinele fie e veșnic acolo, fie e o absurditate, abstractă, care "DE FAPT", nu există. După cum pentru cel realizat; gândul, mintea e un mit. Iar Sinele e singurul fapt de o concretețe Absolută. Tu cum de nu vezi asta? Cum de nu vezi gândul care îți promite îți va da Sinele; dacă urmezi condițiile lui veșnic interminabile? De fapt, tot ceea ce îți oferă gândul, e si mai multă "devenire", el nu ți-l poate da, pentru că Sinele, libertatea fiind infinită este și incognoscibilă! Dacă nu ar fi acum gândul care să te eticheteze, te definească întru veșnica lui separare și limitare, tu cine mai Ești?

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dovada Diavolul există, acționează și reușește constă tocmai în faptul noi nu mai credem în el.

în Partea Diavolului
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Nu realizăm frumusețea a Ceea Ce Este pentru că mergem cu mintea cumpărăm Ceea Ce Este. Nu realizăm că nu există nimic mai simplu decât Sinele și nimic mai complicat decât mintea. Confundăm Sinele cu optimismul ieftin și desuet al minții: charismă, energie, euforie, forță etc.

în Acest Acasă este de o Veșnicie Aici. – Satsang cu Atmaji, partea a III-a
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eu consider acțiunea lui Hitler ca fiind mai diavolească în realitate decât și-o închipuie cei care au crezut văd în el pe Diavol în persoană. Dacă Führerul era Diavolul sau Anticristul, lucrurile ar fi poate prea simple. Ar fi fost de ajuns ca el fie suprimat pentru a suprima tot răul care este pe lume. Și, -mi fie iertat, dacă Diavolul ar fi fost Führerul, atunci n-ar fi fost vorba decât de un biet Diavol destul de penibil.

în Partea Diavolului
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook