■"Reflectez la calitatea "specialiștilor" care au conceput proiectele legilor invățământului. Intr-o democrație minimală ar trebui la toate proiectele de lege să se facă publice numele celor care au "trudit" la elaborarea lor. Se lasă impresia că obiectivele urmărite politic vizează promovarea in instituțiile școlare/universitare a cadrelor didactice protejate ca grupuri clientelare de partid, și-atunci desființezi instituții, le comasezi și în felul acesta, chiar dacă înalții specialiști în educație sunt titulari prin concurs rămân fără locuri de muncă și la discreția decidenților politici din Educație, sau de oriunde. Există o practică de tip mafiot guvernamentală, numești miniștrii să facă "reforme", adică să dea legi de desființare instituțională, comasarea, infiltrezi propriile cadre în sistem, distrugi cariere de excepție din învățământ, după care miniștrii sunt extrași (au produs deja răul!) și mutați la alte ministere, tot pentru a le reforma."■
☆Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea " Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, Bucuresti
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
9632;"Nu sunt puțini demnitari și funcționari din echipa ministrului Sorin Câmpeanu care privesc Învățământul ca pe un sistem de afaceri personale, private și se adresează actorilor educației [părinți, elevi, studenți, cadre didactice] urmărind exclusiv obiective electorale. Sunt elaborate decizii ministeriale, acte normative [noile Proiecte de Legi privind Invățământul Preuniversitar] care obligă profesorii, inclusiv pe Consilierii Școlari să urmeze facultăți, programe masterale de care nu au nevoie, însă ca o condiție de rămânere în sistem, deși sunt titulari prin concurs. De la an la an, calitatea cursurilor universitare a scăzut dramatic. Dacă urmezi aceste programe universitare constați că "mergi înapoi". Majoritatea profesorilor de anvergură academică au ieșit la pensie. Evident, cursuri universitare cu plată, foarte costisitoare. Există întelegeri între anumiți decidenți educaționali din minister și diverse facultăți, decanate [indeosebi, de psihologie și psihopedagogie specială] de a crea masiv posturi didactice prin eliberarea din sistem a consilierilor școlari cu experiență masivă însă cu alte specializări la fel de importante, totul facându-se "legal" prin legi și acte normative. În toate domeniile economico-sociale au loc procese revolute similare."9632;
Adrian Ibiș
CMBRAE
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"De peste un an de zile ministrul Sorin Cîmpeanu nu a numit un inspector de specialitate care să coordoneze activitățile CJRAE și CMBRAE, instituții pe care dorește să le desființeze în colaborare cu echipa sa obscură din Ministerul Educației. "Nimeni nu este mai presus de Lege" - domnul ministru Cîmpeanu într-un stat de drept autentic putea fi acuzat de neglijență și abuz în serviciu. Sindicatele din învățământ în momente cruciale nu au reacții în favoarea cadrelor didactice, a instituțiilor de învățământ. Tot infiltrate cu personaje duplicitare, profesioniști în arta manipulărilor, a diversiunilor?"9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
●Pseudo'-democrația în societatea românească, în școlile românești și în universități. Nivelul caracterial la limita de jos a unor miniștrii ai Educației, colegi ai ministrului actual Sorin Cîmpeanu (exrector, senator).●
9632;"Prevalându-se de autonomia universitară (a se vedea Legile Învățământului supuse dezbaterii publice, duplicitar) domnii miniștrii în cooperări fructuoase cu rectori, cu decani de facultăți, parlamentari au modificat în "miez de noapte" legislația privind intrarea în sistemul universitar prin concurs pe diferite posturi universitare, în sensul că, venind din afara mediului universitar [indiferent de titlul științific obtinut, vechimea în învățământ, multitudinea de cărți de specialitate publicate, cercetarea științifică, consilierea în zeci de ani] nu poți candida la concurs pentru poziția de profesor universitar doctor, însă după 30/35 ani ca doctor în științe o poti lua de la capăt, dând concurs pe poziția de asistent universitar sau preparator. Grave inechități care au determinat slăbirea calității cursurilor universitare, a pregătirii doctoratelor. Este unul din factorii disfuncționali."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
●Cetățenii votează, în esență, liste de candidați și persoane nelegitime democratic●
9632;"În esență, în interiorul partidelor parlamentare nu există democrație internă de partid, ci numai statute politice care nu se respectă. Există lupte interne între grupurile de interese și grupurile de interese nelegitime. Aceste entități politice parlamentare, fără a avea o reală democrație internă, propun listele de candidați pentru alegerile locale, parlamentare și prezidențiale. Aceste liste de candidați sunt nelegitime pentru că emană de la organizații politice nefuncțiinale democratic. Cetățenii votează candidați nelegitimi propuși de partide la alegerile electorale. Nelegitimitatea personajelor politice se generalizează prin numirile de miniștrii în guvern, în ministere, agenții guvernamentale, primarii, consilii județene, municipale, orășenești, etc. De aici, promulgarea de Legi, acte normative nedrepte, neprofesioniste, abuzive, promovarea imposturii, mediocrităților în aparatul de stat, corupția generalizată, călcarea în picioare a drepturilor și libertăților cetățenești, instituții ale statului represive, inculte, antidemocratice. Să privim atent ce se intâmplă in ministere, în Ministerul Educației."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
Prin susținere și colaborări politice degradante moral, unele cadre universitare au devenit peste noapte profesori universitari, prodecani și decani de facultați. După atingerea generoaselor obiective obținute nemeritoriu, au conceput acte normative ministeriale prin care se îngrădește și se complică ocuparea posturilor universitare de către cei din afara sistemului universitar, facilitându-se promovarea clientelei universitare și a celor recomandați politic. Sistemul de învățământ universitar românesc deține un corp profesoral de elită, ca și cel preunivesitar, însă modelul de promovare a cadrelor didactice este unul ultrasubiectiv, în anumite medii socio-profesionale, blocând accesul personalităților creative venite din afara sistemului. Disfuncționalitățile din macrosocial s-au propagat cu repeziciune și în instituțiile universitare. Instituțiile statului sunt pasive la asemenea fenomene dizarmonice, invocându-se autonomia universitară. În acord cu alte domenii profesionale, autonomia înseamnă "a face legi numai pentru noi și numai în interesul nostru.
Adrian Ibiș în Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Legile stufoase, complicate și alambicate sunt preferate, pentru că în ele sunt strecurate discret articole care apără grupurile de interese nelegitime, clientela de partid și de stat, indiferent de numele partidelor aflate la guvernare."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Mari oameni de stat", Editura Pansofia, (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
●Cetățenii votează, în esență, liste de candidați și persoane nelegitime electoral, democratic●
9632;"În esență, în interiorul partidelor parlamentare nu există democrație internă de partid, ci numai statute politice care nu se respectă. Există lupte interne între grupurile de interese și grupurile de interese nelegitime. Aceste entități politice parlamentare, fără a avea o reală democrație internă, propun listele de candidați pentru alegerile generale, parlamentare și prezidențiale. Aceste liste de candidați sunt nelegitime pentru că emană de la organizații politice nefuncționale democratic. Cetățenii votează candidați nelegitimi propuși de partide la alegerile electorale. Nelegitimitatea personajelor politice se generalizează prin numirile de miniștrii în guvern, în ministere, agenții guvernamentale, primării, consilii județene, municipale, orășenești, etc. De aici, promulgarea de Legi, acte normative nedrepte, neprofesioniste, abuzive, promovarea imposturii, mediocrităților în aparatul de stat."9632;
Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Școala românească transmite o diversitate complexă și o multitudine de cunoștințe și informații, însă nu mai asigură ceea ce este esențial: educația morală.
Educația morală asigură funcționalitatea unui regim democratic autentic. Inteligențele superioare românești la nivelul tinerilor, familiilor, cadrelor didactice și a specialiștilor educaționali nu sunt valorizate de factorii decizionali mediocri. Politizarea excesivă a instituțiilor afectează virulent Statul de Drept."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Totalitarism politic voalat: pe votul legitim al cetățenilor, facțiuni importante ale partidelor politice au privatizat majoritatea instituțiilor publice ale statului."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;În România, confuzia doctrinar-politică și caracterială este una majoră9632;
9632;"Putem avea unii lideri liberali, creștini-democrați, social-democrați, naționaliști..."purtători" ai unor doctrine politice specifice, pentru imaginea publică, dar care în practica politică dezvoltă tipul de gândire egoist, autoritarist. Au poziții "anticomuniste" dar care practică abordările totalitariste în viața socială cotidiană.
Oficialii grupurilor de interese nelegitime nu se ghidează după o doctrină politică anume, deși unii dețin formal carnete de partid, ci după un tip de gândire egoist, gregar, autoritarist, materialist ce împinge societatea către alte forme sofisticate de totalitarism, către dictatura economico-financiar-informativă, existând riscul de desființare, în etape, a mediului social participativ și reprezentativ democratic."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Carte "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Modernizarea învățământului românesc în acceptia ministrului Educației Sorin Cîmpeanu.
Domnul ministru apare extrem de des la televiziuni, în presă, dă interviuri fluviu și modernizează Educația folosind aceleași șabloane didactice de 32 de ani, aceleași forme fără conținut [suntem plictisiți noi oamenii școlii!], însă dispus să distrugă instituții reformatoare ale învățământului românesc, precum CJRAE/CMBRAE, în favoarea clientelei de partid. Inspectoratele Școlare Judetene/ISMB instituții sobre, eficiente venind istoric de la savantul român Spiru Haret le înlocuiește cu Direcții ale Învățământului Preuniversitar, de ce nu cu Direcția a VI-a sau Direcția a I-a."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Instituțiile de forță, justiția nu pot să evolueze mai mult decât le permite sistemul care le determină și influențează decisiv: capitalismul primitiv, sălbatic și mai nou, corporatist."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Definitivați Legile Învățământului până în septembrie și vom putea realiza majorări salariale pentru toate cadrele didactice" afirma dl. senator și ministru al Educației Cîmpeanu Sorin, demonstrându-și public precaritatea accentuată caracterială. Observăm o grabă debordantă, la fel ca și în cazul proiectelor Legilor securității naționale [considerate de specialiști de tip nord-coreean]. Ce scopuri se urmăresc?
Profesorilor consilieri școlari care-și apără cu abnegație și profesionalism moral instituția CJRAE/CMBRAE îi etichetează dl. ministru Cîmpeanu ca fiind " factori rezistenți la schibare". Numai că, "schimbările" pot fi anti-reformatoare. Nu poti pretinde că reformezi școala românească venind cu proiecte educaționale anonime, politizate, centralizate, bazate pe "opera a 10.000 de specialiști" din Ong -uri și din clientela partidului de care aparții.
Programul "România Educată" este "Programul meu de suflet" afirma sensibil dl. președinte Klaus Iohannis. Este un program educațional național "de suflet" numai în situația în care atragi sectorial cele mai performante echipe de specialiști [cadre universitare, dascăli din preuniversitar, cercetatori] în construcția unei Legi unice care să cuprindă învățământul preuniversitar și universitar."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Multe acte normative și legi care reglementează învățământul, sănătatea, justiția, economia, cultura, administrația și organizațiile de forță se concep în spatele ușilor închise de echipe mixte alcătuite din grupuri de interese majoritar nelegitime politice, oameni de afaceri lacomi și avocați experimentați în eludarea cadrelor legale publice și private. Pentru a înțelege cine controlează statul român este nevoie să facem o prima analiză empirică asupra sistemului de salarizare discreționar, inechitabil, imoral, catastrofic social legat de anumite straturi și categorii sociale ale clasei de sus."9632; 9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Ministerul Educației nu poate fi condus optim, moral prin consilieri recomandați de organizațiile de partid rapace, ci prin înalți specialiști universitari, preuniversitari, academicieni. Rotativ, ciclic se propun aceleași soluții educaționale paleative, rutiniere, fără conținut și relevanță structurală, cu aceeași oameni-ideologi, însă cu "pălării diferite".9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Carte "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Sunt instituții militarizate arogante, organizate intern totalitarist, care în anumite contexte istorice favorabile, pot schimba brusc opțiunea liberală, social-democrată, creștină, ecologistă cu doctrinele fasciste, naziste [forma cea mai violrntă a fascismului] și de altă factură politocă extremistă.
Aceste instituții "instinctuale" nu recunosc principiile moralei, ale umanismului."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Intelligence. Studii de securitate
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Un regim politic nu poate fi democrat decât într- o societate în care predomină cetățenii educați, integri, culți, altruiști, cu o conștiință civică înaltă, dar și prin funcționalitatea optimă a Justiției. Fără aceste caracteristici valorice umaniste, regimurile politice sunt voalat autoritariste sau totalitariste, pseudodemocratice, manipulatorii și artificiale."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Mari oameni de stat", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"În România, Securitatea agricolă și implicit Securitatea alimentară sunt în stare de avarie prin inexistența strategică a Sistemului Național de Irigații, ca urmare a neprofesionalismului și trădării decidenților politici, a guvernanților, a parlamentarilor.
Fiind doctor în "Îmbunătățiri funciare" și relativ specialist în securitate națională, senator, domnul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, după ce a reformat învațământul românesc prin implementarea noilor Legi, așteptăm frenetic să se întoarcă la originile profesionale și să creeze tehnic și legislativ, în sfârșit, Sistemul Național de Irigații, unde are răspunderi excepționale."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Serviciile secrete ca poliție politică au transformat rețelele masive de informatori/turnători în relații sistemice de putere totalitaristă [Statul Paralel], care se substituie instituțiilor fundamentale ale statului. Toate comisiile de elaborare și votare a proiectelor de legi din parlament, ministere, guvern sunt infiltrate de indivizi aparținând organelor de represiune ale statului, elaborând acte normative în interesul Statului Paralel și în defavoarea cetățenilor români."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;
Comentează! | Votează! | Copiază!
9632;"Cercetările sociologice trebuie să vizeze nu atât sondajele electorale de opinie publică, de multe ori trucate, ci îmbunătățirea și democratizarea vieții oamenilor, reformarea umanistă instituțională."9632;
9734;Adrian Ibiș
Adrian Ibiș în Cartea "Cugetări. Mari oameni de stat", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!