Paradoxul și frumusețea iluminării este că în iluminare nu există niciun iluminat. Când mă întrebi dacă sunt unul dintre cele 2 milioane înseamnă că tu pornești implicit de la permisa că iluminarea este un fapt de cunoaștere! Este iluminarea un fapt de cunoaștere, ca să știu dacă sunt iluminat sau nu? În momentul în care acest "Eu" psihologic dispare, toate atributele și nevoile lui sunt văzute ca fiind efemere. Aceasta este Maya.
Atmaji Maharaj în EL este Aici de la începutul veacurilor și găzduiește în EL toate veșniciile, Partea 1
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
Nu există cunoaștere inferioară sau superioară, după cum nu există cunoaștere "științifică" sau experiențială. Întreaga cunoaștere, experiență sau simțire este cea mai abilă înșelăciune, este Mahamaya/iluzie, este suferință. Orice cunoaștere care pornește de la separare de la ""eu" care cunosc" este cea mai neștiută sabotare a ființei tale reale. Adevărata cunoaștere este ființare, este unitate, nu poate fi duală. Asta înseamnă că în fapt atât cunoscătorul cât și obiectul cunoașterii sunt iluzorii. Tu nu ai formă, nu ai fost născut vreodată!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
ATÂTA TIMP CÂT CREZI GÂNDUL CĂ TU ESTI "MINTEA", îți va PĂSA CE FACE MINTEA și vei încerca să controlezi cu disperare asta prin ochii nemișcați sau prin ținerea degetului mic adânc în cur. În concluzie, dacă ești inteligent și realizezi măcar la nivel intelectual că ILUMINAREA E DINTOTDEAUNA ȘI PENTRU TODEAUNA, înseamnă implicit că ea e liberă de corpul-minte - iluminare este de corpul-minte și nu pentru corp ca să se mândrească ego-ul că s-a iluminat - cum îți vei ține ochii nemișcați peste o mie de ani? Dar cum îi țineai acum 500000000 de ani? Pur și simplu toate tehnicile sau practicile pentru Adevăr, iluminare sunt doar povești hipnotice cu zâne pentru adormit copii ce întăresc eu-l practicator, adică persoana, în loc să o supună disoluției ei ca falsă în inima realului. ORICE PRACTICĂ sau "nivele evolutive" îl trimit pe Dumnezeu "ACOLO", în timp ce El, te așteaptă, să te topești în îmbrățișarea Lui CHIAR AICI, CHIAR ACUM!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Doar eliberează-l pe "A FI" de sub tirania lui "a ști". Aceasta este Moksha sau Eliberarea Spirituală Ultimă. Nimic altceva nu e de dobândit! Sri Ramana spune: "Eu nu sunt mai iluminat decât măgarul meu!" Oare cu ce cunoaștere vastă se mândrea măgarul, are el vreo una, măcar?
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Într-un sens, iluminarea este să îți dai seama că nu există niciun sine separat. Am putea auzi asta de o sută de mii de ori: "Nu există niciun sine separat." Dar ce se întâmplă atunci când luăm asta în interior și căutăm în mod serios ce ar putea să însemne? Am afla că înseamnă că tot ceea ce eu ca sine separat care se susține ca fiind adevărat nu este. Gustul niciunul sine separat este total eliberator. "Niciun sine separat" nu înseamnă că este o experiență spirituală care e ceva de genul: "M-am extins la infinit peste tot, și am fuzionat cu totul." Asta e o experiență frumoasă, minunată pe care să o aibă un sine separat, dar nu asta este Unimea. Unimea nu fuzionează. Fuzionarea are loc între doi și deoarece nu există decât Unul, atunci orice experiență de fuziune este o iluzie care fuzionează cu alta, oricât de frumoasă și minunată ar putea fi această experiență. Chiar și atunci când am experiența că am fuzionat cu absolutul, cu infinitul, cu Dumnezeu, aceasta înseamnă pur și simplu că sinele meu fictiv a fuzionat cu o altă ficțiune. Experiențele mistice nu sunt iluminarea."
citat din Adyashanti
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Persoana continuă să creadă că poate să obțină iluminarea, tocmai de aceea nu vede că ea este iluminarea, care trebuie să renunțe la persoană!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Sunt cu adevărat BRAHMAN, fiind senin, nemișcat și prin natura mea sunt Existență, Cunoaștere și Beatitudine Absolută. Nu sunt corpul căci acesta este însăși non-existența. Aceasta este numită de către înțelepți Adevărata Cunoaștere.
citat din Shankaracharya
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tot ceea ce depinde de timp, sau ia timp este Maya, iluzia. Dacă vine și pleacă chiar un milion de ani de ar rămâne este iluzoriu. Iluzia este doar o vrajă care ți se pare reală, dar nu e. Exact cum vezi un număr de iluzionism la circ, tot așa fără realitate este această lume. Când privești un film și te identifici cu acțiunea, personajele de pe ecran par reale, dar în fapt sunt doar imaginare. Exact cum spune IIsus când afirmă: "Umbră și vis este lumea acesta, deșertăciune a tuturor deșertăciunilor!" Iar Buddha spune: "Absolut totul este iluzie!" Ceea ce nu are permanență, ceea ce se schimbă, se transformă, ceea ce ia timp așa cum sunt toate practicile sau așa-zisele căi spirituale, religii, absolut toate acestea sunt iluzorii, după cum întreaga manifestare este iluzie. Singurul care este Real fiind atemporal este Sinele, Este Dumnezeu, este Supremul. Fiind veșnic necreat nenăscut, mai înainte de toți veci El este adevărata noastră ființă. Noi suntem Dumnezeu cel veșnic fără formă dar ne credem o formă muritoare și de aici rezultă întreaga suferință umană. Nu vedem că tot ceea ce este născut este iluzie, este vis și că noi în fapt nu am fost născuți vreodată, ci doar mintea visează asta. Tot ceea ce este efemer chiar și milioane de ani de ar rămâne este iluzie, după cum ceea ce este etern este fără formă și este unicul Real!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Adevărata cunoaștere este lipsa oricărei forme de cunoaștere. Aceasta este omnisciența!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
În momentul în care acest "Eu" dispare, nu mai există niciun fel de urmare. Ceea ce suntem noi este fără urmă.
Atmaji Maharaj în Ceea ce suntem noi este fără urmă, Partea 2
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tu întrebi dacă Sinele poate fi pierdut? Și eu îți răspund că asta este complet exclus, pentru că tu ești Sinele din temelii. Adică, ceea ce mă întrebi tu este: dacă cerul înstelat poate fi pierdut și eu îți răspund, că el poate doar fi acoperit de norii-gând, niciodată pierdut, niciodată găsit, doar Recunoscut și atât! A recunoaște Sinele și a fi Sinele sunt unul și același lucru. Sinele nu se schimbă, tot ceea ce se schimbă, se naște și moare, adoarme și se trezește, iubește și se căiește, este doar efemerul în dorul și tânjirea lui după Etern, deci nu ești tu! Tu ești deja Sinele, doar amintește-ți ce erai înaintea momentului concepției! Asta este tot și o poți face chiar acum, pentru că nu ia timp, practică, cunoaștere, deci implicit, Nici o pregătire.
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Nimeni nu vrea să se ELIBEREZE DE POVARA ATÂT DE SUFOCANTĂ A CUNOAȘTERII, toată lumea speră că mai multă cunoaștere înseamnă mai multă libertate când, de fapt, mai multă cunoaștere înseamnă ACUMULAREA hulpavă de și mai multă SEPARARE și de aici TEAMA DE NECUNOSCUTUL INFINIT INCOGNOSCIBIL ȘI INDIVIZIBIL.
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dintre realități, unele se spun despre un subiect oarecare, dar nu sunt în niciun subiect, așa cum "om" se spune despre un subiect om oarecare, dar nu este în niciun subiect; altele sunt în subiect, dar nu se spun despre niciun subiect (iar a fi în subiect numesc ceea ce, subzistând în ceva, dar nu ca parte, nu poate totuși să fie în afara celui în care este), așa cum o anumită cunoaștere gramaticală este în subiectul suflet, însă nu se poate spune despre niciun subiect, iar un alb anumit este în subiectul corp (căci orice culoare este într-un corp), însă nu se spune despre niciun subiect; altele, deopotrivă se spun despre un subiect și sunt în subiect, așa cum știința este în subiectul suflet, dar se și spune despre un subiect, despre gramatică; altele, în schimb, nu sunt nici în subiect și nici nu se spun despre un subiect, ca de pildă un om anumit sau un cal anumit, căci nici unul dintre aceștia, nici nu este într-un subiect, nici nu se spune despre un subiect. Iar în general cele individuale și una la număr nu se spun despre niciun subiect, însă nimic nu se opune ca unele să fie în subiect, căci o cunoaștere gramaticală anumită face parte dintre cele ce sunt într-un subiect.
Aristotel în Categorii, 1a-1b (1994)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă vrei să îți controlezi mintea și confunzi asta cu iluminarea, atunci da, poți să îți ții ochii nemișcați. Dar dacă vrei cu adevărat să scapi din ghearele ei, dacă vrei să te iluminezi vei realiza cât de hilar, ca să nu spun de râsul curcilor este să încerci să ții mintea nemișcată cu mintea și să pretinzi că un astfel de butoi cu pulbere în clocot, ar fi iluminarea. Așadar, dacă realizezi că iluminarea NU ESTE PENTRU MINTE, CI DE MINTE, atunci ce face sau ce nu face mintea nu mai are nici o importanță. TU NU VREI SĂ CONTROLEZI MINTEA, CI SĂ SCAPI din condiționarea, hipnoza ei, să o transcenzi. Dacă ai putut să mă urmărești până aici fără să ți se fi ars circuitele, vei realiza că a spune căci mișcare pupilelor înseamnă "activitate mentală" e cea mai mare escrocherie și o imensă idioțenie, pentru că procedând astfel, tu continui să te uiți la minte, să o scarpini în "fund", să o controlezi în loc să REALIZEZI CĂ TU NU EȘTI MINTEA, CI EȘTI CONȘTIINȚA INFINITĂ în care nu există nici o activitate mentală, psihologică în afară la acel 1 la % visat pe undeva la periferia conștiinței.
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ar trebui să te întrebi să vezi de ce vorbești despre: Ramana, Nisargadatta, Buddha, Iisus ca fiind separați de tine? Noi nu realizăm că nu există decât Conștiința și în această Conștiință sunt/apar aceste fenomene/corpuri, dar care nu sunt Numenul. Când realizăm că doar Numenul există, toate acele condiții absurde pe care ți le pui ție (strălucire, charismă, forță, euforie, comparație) ca să fii Sinele - nu mi le pui mie, asta dacă pornim de la premisa falsă de la care pornești tu, că există un "tu" și "eu" separați, vor dispărea. Oare cum poate fi condiționat Necondiționatul?
Atmaji Maharaj în Acest Acasă este de o Veșnicie Aici. Satsang cu Atmaji, partea a III-a
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
CEEA CE SUNTEM NOI ESTE VEȘNIC FĂRĂ URMĂ. Doar în momentul în care acest "eu" dispare, nu mai există niciun fel de urmare. Ceea ce suntem noi este Veșnic fără urmă. Doar formele efemere au umbră și lasă urme temporare... câtă înșelăciune!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Mă bucur că știi atât de multe lucruri despre familia noastră dar oare nu te obosește atâta cunoaștere, nu simți că te sufocă chiar acum această deșertăciune. Și asta o spune tocmai nevoia ta de a vorbi despre ea? Este inevitabil, nu ai observat asta? Cu cât ai mai multă cunoaștere cu atât depresia care o tragi după tine este mai mare. Dacă am știi cu adevărat ceva despre "familia noastră" care este de fapt întreaga lume am renunța la deșertăciunea cunoașterii și ni l-am dori cu adevărat pe Dumnezeu. Oare cum de nu putem vedea că umbră și vis este lumea aceasta? Doar dă-i lui Dumnezeu primul loc și atunci întreaga deșertăciune va dispărea.
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ce anume este de veacuri Aici? Frumusețea întrebării: "Cine sunt eu?" este că nu există niciun răspuns. Mintea va încerca să te ajute, dar însăși cuvintele "eu sunt" apar în ceea ce deja "Eu-Sunt". Liniștea este aceeași. Acest "Eu-Sunt" este cel care este la granița dintre "cu formă" și "fără formă", percepția pură, fără niciun perceptor. Dacă acum, în această clipă, există doar cuvintele și doar auzul, dacă ele nu caută să se asocieze unui individ - "eu", care încearcă să înțeleagă ceva - ce mai rămâne? Pe Cel ce moare înainte de moarte, moartea nu-l mai poate atinge, pentru că este el însuși moartea morții. Îmi place să spun, și chiar așa este, că El a îngropat moartea în Inima Vieții Veșnice. Noi nu realizăm că acest concept de naștere este o farsă la fel de mare ca și conceptul de moarte, chiar le credem reale. Noi credem că suntem o formă înlănțuită în lumea formelor. Când eu scriam Biblia, tu jucai table cu Dumnezeu. Pe mine mă interesează, ce anume este de veacuri Aici? Sinele nu este un concept, toate conceptele vin și pleacă din Prezență, dar Prezența rămâne. Ceea ce suntem noi este atât de evident, încât este inevitabil. Sinele este inevitabil!
Atmaji Maharaj în Când capul "eu-lui" este tăiat, ce mai rămâne?
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Absolut orice încercare de a vindeca mintea este în fapt sortită eșecului. Pentru că cea care vrea să vindece mintea este de fapt tot mintea. Chimioterapia nu are aici nici un cuvânt de spus. Singura soluție este să recunoști conștiința. Ea este deja vindecătorul suprem. Ea îți va vindeca mintea și nimeni sau nimic altceva. Altfel încercarea de a vindeca mintea este ca și cum ai vrea să vindeci o fantomă pe care în fapt nu o prinzi niciodată! A vindeca cu adevărat mintea înseamnă să vezi nemijlocit de gând că tu nu ești mintea! Mintea e doar un bagaj psihologic și un mit social!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
A ignora adevărata ta natură pentru a învăța mintea, gândul, separarea este apogeul ignoranței și al suferinței nu al vreunei cunoașteri mântuitoare. Nu există nici o cunoaștere care te-ar putea mântui, mântuirea este apriori oricărei cunoașteri, după cum orice cunoaștere este cea mai crasă și nebănuită ignoranță. Simțământul de "A-Fi" este cea mai înaltă iubire pentru că este Libertate!
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ceea ce suntem noi este fără urmă. Dacă acest "Eu-Sunt" este deja perfect? "Ce urmează?" Eu zic: Nu te aștepta la nimic! Pur și simplu, lasă viața să curgă liberă! Dacă într-adevăr o experiență este atât de profundă, încât să ne atingă interior, atunci acea experiență este recunoașterea a cine și ce suntem noi. Recunoașterea Experimentatorului. După care nu mai există: "Ce urmează?" Noi suntem crescuți de minte în sens evolutiv. Dar dacă există ceva de veacuri perfect în noi? Lui nu i se poate adăuga nimic și nu i se poate lua nimic. Dar în momentul în care acest "eu" dispare, nu mai există niciun fel de urmare. Ceea ce suntem noi este fără urmă. Dacă acestui moment simt că îi lipsește ceva, atunci îl voi vinde pe cea mai puternică experiență a mea din trecut. Chiar și experiența este văzută în noi, indiferent cât de măreață ni se pare. În momentul acela, experimentatorul însuși este dizolvat în Nemărginire. Iar ceea ce rămâne este fără formă, fără margini, este beatitudinea însăși, este această beatitudine de A FI. Experiențele vin și pleacă, dar oare Experimentatorul se schimbă?!
Atmaji Maharaj în Ceea ce suntem noi este fără urmă, Partea 2
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!