Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Nu cred că istoricii români, cu puține excepții, știu ce a însemnat eugenismul pentru istoria modernă a României. Nu doar la facultățile de istorie nu se studiază acest subiect, însă nici la sociologie, antropologie, drept, filozofie sau litere. În Anglia, acestea sunt facultățile unde se studiază eugenismul. Situația nu stă neapărat mai bine în Franța, de exemplu, unde dezbateri publice despre eugenismul francez - foarte asemănător cu cel românesc - nu au avut loc sau au avut loc într-un cadru academic foarte restrâns. Eu cred că trebuie schimbată nu doar metodologia educației, ci și cea a disciplinei istoriei în România, astfel încât subiecte precum eugenismului să nu fie evitate.

în ziarul Adevărul, interviu (2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Eugenism si modernitate. Natiune rasa si biopolitica in Europa" de Marius Turda este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -26.92- 20.99 lei.

Citate similare

Eugenismul este una din puținele teme care combină discipline diferite - medicină, istorie, sociologie, antropologie, filozofie și biologie. Ca istoric al ideilor pe mine m-a interesat nu doar tema identității, cât mai ales de ce identitatea de factură biologică - etnică, rasială - a fost și este atât de atractivă.

în ziarul Adevărul, interviu (2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Ambiția mea a fost de a situa eugenismul în cadrul relației autentice și simbiotice pe care a avut-o cu propriul său obiect de studiu: societatea umană, în contextul său istoric... Eugenismul a fost adesea asociat cu Holocaustul. Totuși, eugeniștii au încercat să-și adapteze teoriile situației postbelice. Ei au susținut că eugenismul era o teorie a îmbunătățirii omului, dublată de o filozofie a regenerării sociale și biologice.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eugenismul poate fi privit și studiat, în aceeași măsură, ca un sistem de gândire polisemantic. Astfel, rasismul, naționalismul, fascismul, nazismul și comunismul – au folosit știința, influențând treptat modul în care eugenismul a fost definit până în anii 1950.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eugenismul este o interpretare științifică a procesului de degenerare și regenerare biologică a individului și societății.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Sigur unele sisteme educaționale sunt recunoscute ca fiind foarte bune, iar cel din România nu, însă cred că selecția se face pe baza aplicației proprii. Nu sunt prea mulți studenți din România care vin studieze Istoria la Oxford.

în articol (21 iunie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eugenismul nu numai că a oferit o nouă interpretare a corpului național și social, dar a influențat și tehnicile de igienă și patologie medicală fără de care națiunile moderne ar fi degenerat și, fiind astfel slăbite biologic și social, ar fi pierdut teritorii și resurse naturale.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Am încercat demonstrez că eugenismul nu trebuie tratat ca un episod rușinos al istoriei științelor biologice și medicale și nu ar trebui izolat de contextul său social, politic și național, ca o deviație de la normă care a dus în cele din urmă la măsurile genocidale ale regimului nazist, ci ca pe o parte integrantă a modernității europene, în care statul și individul s-au îmbarcat într-o aventură fără precedent pentru reînnoirea comunității naționale.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă ești bun la ceea ce faci și faci muncă de calitate ești apreciat. Nu am lucrat în mediul academic românesc, însă știu că cel mai bun sau cea mai bună nu este în funcția academică pe care o merită.

în articol (21 iunie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eugenismul nu este doar legat de experiență nazistă. El a existat în toate țările lumii în secolul al XX-lea și continuă existe în practicile curente ale medicinii preventive, consiliere genetică, și anumite technologii ale reproducției umane. Este important știm aceste lucruri mai ales acum când se discută atât de des despre inginerie genetică și aplicarea ei la categorii largi ale populației.

în ziarul Adevărul, interviu (2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Discursul public despre eugenism a fost foarte răspândit, de la reviste de popularizare a științei și medicinii până la reviste de interes general, expoziții publice și conferințe radio. Au existat reviste specifice dedicate eugenismului și se preda la universitățile din București, Cluj și Iași. Spre exemplu, expoziția publică din Parcul Carol din anul 1936 dedicată copilului, organizată de Fundația Principelui Mircea. Panouri și pavilioane tratau diferite subiecte legate de copil și familie, de la alăptat până la educația eugenică: părinții erau informați despre importanța eredității, a bolilor congenitale, a bolilor venerice, despre importanța familiei pentru stat și națiune.

în interviu (23 noiembrie 2012)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Tendința de a-i defini pe români ca fiind ceilalți a fost dureroasă pentru mulți tineri din România care au plecat în țările Europei de Vest. Putem -l numim un proces de geografie simbolică, așa cum sugera Sorin Antohi, sau un proces de restructurare a imaginii despre sine a Occidentului, cum spunea Maria Todorova. Este clar însă că acest proces istoric a marcat în mod real, nu doar simbolic... Însă, experiența de a te fi născut și crescut în România a fost și a putut fi folosită și într-un mod pozitiv.

în articol (21 iunie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Eugenismul național se referă la influențele care sunt controlabile din punct de vedere social și de care depinde starea națiunii. Existau două tipuri de influențe: cele care afectează rasa însăși și cele care afectează sănătatea ei.

în Eugenism și modernitate. Națiune, rasă și biopolitică în Europa (1870-1950) (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

În ultimii 25 de ani, Dinu Patriciu a fost cel mai performant om de business din România, singurul care a făcut o tranzacție de peste 1 miliard de dolari. Această tranzacție l-a propulsat în topul celor mai bogați români și i-a generat un anumit statut. După această tranzacție a avut mai multe afaceri nu foarte profitabile, dar va rămâne în istoria businessului românesc drept românul care a realizat cea mai mare tranzacție.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Arthur Schopenhauer

Oricine își petrece viața fără suferințe excesive fizice sau psihice a avut soarta cea mai fericită pe care o putea găsi, el și nu acela care a avut parte de bucuriile și plăcerile cele mai mari. Oricine vrea măsoare fericirea unei vieți după acestea din urmă are un criteriu cu totul fals, pentru că bucuriile sunt negative; ele ne pot face fericiți e o iluzie pe care o hrănește și întețește invidia, pentru că ele nu sunt resimțite pozitiv, spre deosebire de suferințe;acestea sunt criteriul fericirii în viață, prin absența lor. Din ceea ce am spus se înțelege că trebuie să evităm obținem plăceri grație suferințelor, fie acestea doar virtuale, pentru că plătim astfel negativului și himericului în loc de pozitiv și real. Invers e un câștig sacrificăm plăcerile pentru a obține astfel eliberarea de suferințe, și asta din același motiv.

în Arta de a fi fericit
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba germană. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la De.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Lumea ca vointa si reprezentare Vol. 1+2" de Arthur Schopenhauer este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -183.03- 137.99 lei.
Teodor Dume

Colecționarul de răni

poate teama pe care o invoc
nici nu există
nici oamenii întorși de la muncă
cu haina purtată pe umeri ca un semn
de ultimă suflare a trudei
nu există
decât
o moarte prin care văd înăuntru

nu știu dacă e bine sau rău
toate acestea îmi inflamează iubirea
și tot ce-am avut...
până la urmă aș putea spune
nu există nicio amintire
cu un copil în pantalon scurt
ci doar un bătrân colecționar de răni
pe care și Dumnezeu l-a uitat

nu mai știu niciun cuvânt care începe cu mine
știu însă un loc pe unde nu mai trece nimeni
singurătatea cotrobăie prin umbră și
mușcă
puțin câte puțin
îmi fac loc în propria-mi rană și aștept...

poezie de
Adăugat de Teodor DumeSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.

Pentru un eugenist, românul era cel sau cea care vorbea românește, credea în tradițiile românești și mai ales avea "sânge" românesc, adică putea dovedi are o "moștenire biologică" românească - părinții, bunicii și străbunicii săi au fost români. În aceea perioadă au avut loc numeroase măsurători antropologice, atât în comunitățile românești, cât și în cele ale minorităților etnice. Ideea de bază era de a găsi "esența biologică" a românului și a "celuilalt". Ele presupuneau măsurarea cutiei craniene și a trăsăturilor fizionomice, măsurarea înălțimii, observarea culorii ochilor și a părului și o analiză a grupelor de sânge.

în ziarul "România liberă", interviu (22 noiembrie 2012)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

A fi român

sunt român, o știu prea bine,
Căci sunt născut pe-acel pământ,
Dar chiar mai mult, și mult mai sfânt,
Ea, România s-a născut în mine.

A fi român nu-i doar un nume,
Nici România doar un loc,
A fi român e-un tainic foc,
Ce-l port cu mine oriunde-n lume.

A fi român nu e doar grai,
A fi român nu stă în straie,
Nici doar a ști corect a scrie,
A fi român e-un colț de rai,

Ce-l porți în suflet zi de zi,
Asta înseamnă a fi român,
Și știu c-așa o rămân,
Oriunde-n lume voi trăi.

sunt român, da mă mândresc,
Căci Dumnezeu așa a vrut,
Să pună-n chipul meu de lut,
Și-un strop din tot ce-i românesc.

poezie de (martie 2024)
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Jen: Jack, am avut iubiți, am avut prieteni, dar nu a existat un băiat care -mi fie doar amic. Care să nu încerce să se culce cu mine sau care să nu plece în clipa în care i-am spus că nu vreau mă culc cu el. Care mă placă... pentru ceea ce sunt. Doar dacă nu te-ai hotărât între timp fii bisexual? Când ai pus asta la cale a fost mai mult vorba despre tine decât despre mine.
Jack: Hai, lasă-mă. Nu sunt îndrăgostit de Henry Parker.
Jen: Nici eu, dar nu la asta mă refer. Poate tu ai nevoie de o relație.
Jack: Poate așa este. Dar aici nu e New York unde băieții gay se lovesc unii de alții când ies din dulap. Suntem în Capeside. Populația gay: unu. Doar eu.
Jen: Jack, o ai o viață amoroasă. O ai o viață amoroasă incredibilă. O să fie super și înfricoșător și o -ți schimbe întreaga viață când o aibă loc.
Jack: E ușor vorbești.
Jen: Știu e. Trebuie ai încredere uneori se întâmplă anumite lucruri când te aștepți mai puțin.

replici din filmul serial Cei mai frumoși ani
Adăugat de Moț MădălinaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

După primul loc de muncă, te mai întreabă cineva cu ce medie ai terminat? Nu, lor nu le pasă de asta. Ei te întreabă: "Ești un bun lider? Te urmează oamenii? Ai integritate? Ești inovator? Poți rezolvi probleme?" Cineva trebuie să facă tema asta și să reproiecteze sistemul educațional astfel încât acesta poată într-adevăr instrui oamenii pentru a avea succes în viață. Eu cred că cei mai buni profesori nu sunt cei care sunt cel mai bine instruiți în tacticile educaționale. Eu nu cunosc nici o persoană care fi spus vreodată "Măi, ce bun e profesorul acela! Ce examene bune dă! Ce seturi de teme bune ne dă!" Nimeni nu a spus așa ceva despre un profesor bun. Nu acestea sunt lucrurile pe care și le amintesc oamenii despre cei mai buni profesori pe care i-au avut.

citat din
Adăugat de Catalin PopescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Astrophysics for People in a Hurry Hardcover" de Neil deGrasse Tyson este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -84.99- 45.76 lei.
Cornelia Georgescu

Lucian: Ia loc, te rog! Doar nu ești pedepsit.
Mihai: Mda... E drăguț aici, la tine!
Lucian: Mihai, rezervele noastre sunt toate la fel, cel puțin din punct de vedere al dimensiunilor, nu există nici o diferență între ele.
Mihai: Știam asta. Dar nu la dimensiuni mă refeream. Îmi place cum ai aranjat-o. E foarte plăcut. Ai creat o atmosferă... intimă! Plăcută!
Lucian: Păi... Ce -ți spun?! Am încercat -mi fac șederea aici cât mai plăcută, confortabilă. Dar hai abandonăm subiectul ăsta! Nu cred că mi-ai cerut venim într-un loc mai retras, doar ca discutăm despre confortul sau aspectul rezervei mele.
Mihai: Asta așa este.
Lucian: Atunci, care-i problema? Ai vorbit cumva cu ea? Ți-a spus?!
Mihai: Să vorbesc?! Despre ce?! Și cu cine?
Lucian: Cum adică despre ce și cu cine?! Cu Ly, bineînțeles! Despre originea ei terestră. Ți-a spus cumva adevărul?
Mihai: Ah, nu... Despre asta credeai ar fi vorba?! Nu, îmi pare rău, n-am reușit discut cu ea despre acest subiect. Iar ea nu mi-a spus încă nimic din proprie inițiativă, deci, n-am adus deloc vorba despre așa ceva. Nici n-am încercat măcar.
Lucian: Nu?!

replici din romanul Proxima, Partea a-III-a: "Aventuri pe Proxima" de
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook

 
Citatepedia se îmbunătățește și prin votare. Nu uita să dai cel puțin un vot/zi. Durează doar câteva secunde!