Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sergiu Celibidache

Nu ajunge să cunoști notele și procedeele instrumentale.

în Das Orchester, interviu (1976)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

Sergiu Celibidache

Bucuria mă bucură, neliniștea mă neliniștește.

în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiA fost scris un comentariu până acum.
Spune-ți părerea!
Sergiu Celibidache
conștiință
Conștiința – trăire absolută, necondiționată, a luminii puternice.

definiție clasică de în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Ca moldovean mi-aș dori pricep viața așa cum romașcanul Sergiu Celibidache înțelegea muzica.

aforism de
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Antologia aforismului românesc contemporan
cumpărăturiAntologia aforismului românesc contemporan, ediția a II-a
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!
Sergiu Celibidache

Muzica nu este un limbaj. O limbă se folosește de convențiile unor simboluri, care apar în discursivitate, și se folosește de sensuri polivalent semantice.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Pe Sergiu Celibidache puteai ori -l iubești, ori -l urăști.

în interviu (29 octombrie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache
cultură
Cultura nu este altceva decât drumul către libertate. Arta este libertate, cu toate că ea te prinde în senzații. Dar nu-i nimic mai fals ca definiția întregii filosofii că arta este jocul senzațiilor, nu. Asta este nada cu care te prinde, te atrage. Ori, când treci peste ce te-a atras, poți ajunge undeva unde nu te simți tras nici la stânga, nici la dreapta, nici în sus, nici în jos... Asta-i libertatea.

definiție celebră de în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Muzica nu corespunde unei forme de a fi. E o devenire, e ceva care naște, crește, ajunge la un punct de maximă expansiune și moare, ca o plantă, ca un sentiment, ca orișicare activitate omenească. Deci, mata, vrei fixezi ceea ce te-a impresionat cândva, în loc păstrezi în matale posibilitatea de a te impresiona, de a avea la dispoziție elementele cu care iar intri în stadiul de euforie, care încă nu-i muzică.... transcenderea stadiului de euforie poate duce la ceea ce numim noi, câțiva dintre noi, muzică.

în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonurile pot forma și epifenomene care cad în afara sferei de percepție umană, care, acustic, se percepe de la 16 vibrații până la 20000 și, muzical, de la 32 până la 8000.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Am mari satisfacții în domeniul muzicii. Filarmonica din Berlin mă recheamă ca dirijor pe viață, cu drepturi de pensie și autoritate de popă. Nu mă duc. Filarmonica din New York, la fel. Rămân liber și independent.

în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Sergiu Celibidache a fost cel care mi-a deschis definitiv calea... perspectiva... felul în care tu, ca muzician, poți te exprimi și să-i determini cât mai eficient pe cei din jur în a face muzică.

în ziarul Universul Radio, interviu (5 noiembrie 2006)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache
spirit uman
Spiritul uman este o entitate indivizibilă, în sine închisă, care se confruntă mereu cu o multitudine de înfățișări. Este un "unu" și poate avea de-a face, în același timp, doar cu un alt "unu".

definiție clasică de în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Știi, dacă ești cel mai bun o pot ști și cei care se pricep puțin, dar dacă ești cel mai scump o știu toți, se vede, e scris în contract...

în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Acest "a nu putea face altfel" al conștiinței pure nu este o limitare. Această identitate eternă, ce-și rămâne sieși egală, este actualizarea neîntreruptă, mereu înnoitoare, a naturii sale; reducția finală ce acționează efectiv, omniprezent și atotcuprinzător, corelația divină a existenței absolute.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Spiritul liber poate urmărească tendințele contrare a doi factori muzicali aflați în conflict; și doar din imbold propriu, indisolubil, înspre libertate îi este dat observe mai departe atâta ne-libertate, astfel încât poată percepe înfrângerea conflictului ce l-a purtat cu sine.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Muzica nu este "ceva" ce se lasă cuprins, prin simboluri și convenții de limbaj, într-o definiție. Ea nu corespunde niciunei forme de existență palpabilă. Muzica nu este "ceva". Ceva poate deveni, însă, muzic㠖 în condiții restrânse, unice.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Arta nu-i ceva în sine ca aibă drepturi sau datorii. Arta este ce faci mata din senzațiile care te mișcă. Arta rămâne în om. Orice om poate treacă de la valorile pe care le-ating senzații de orice natură ar fi la transcenderea senzațiilor.

citat clasic din
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Al doilea ton este egal celui dintâi – în contrastul dintre două tonuri egale se materializează cele mai elementare structuri de sunet (care iau în calcul timpul și care sunt ipoteza potrivită) pentru ca metamorfoza tuturor datelor de ton, în muzică, fie desăvârșită.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentru că este re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul îl atinge pe om direct și inevitabil și evocă reflexe libere, necondiționate, neținând cont de niciun fel de determinare specific individuală (rasă, gen, situație socială, vârstă). Pentru acest scop, el percepe, atunci când ipotezele sunt astfel reunite, o echivalență apropiată și de neconfigurat în lumea atinsă de afect a subiectului receptor.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Un singur ton nu poate devină muzică. Dimensiunile activității în extensie care se îndreaptă, împotriva inerției atotcuprinzătoare și a tendinței atotcuprinzătoare, spre dispariție, se materializează doar prin manifestarea următorului ton. În diviziunea fenomenului de bază, în deslușirea familiei sale, există deja ceva ce nu poate fi interpretat.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook