Corneliu Codreanu a înțeles ca nimeni altul pe vremea lui nevoia de a substitui omul vechi, individualist și anarhic în manifestările lui sociale, cu omul social, ordonat și metodic, care să împlinească pe coordonate strict naționale și solidare nevoile românești și să le dea o nouă dinamică. Pentru aceasta el trebuie să sădească în acest om, în tânărul vlăstar ce se ridică la viață, simțul de disciplină acceptat cu religiozitate. Astfel înțelese, ordinea și disciplina nu sunt decât expresia unui fel de dăruire totală, fără nici o reținere psihică, unei acțiuni comune, drepte și binefăcătoare pentru colectivitatea omenească. Nu sunt, deci, limitări dureroase și înjositoare, cum le consideră unii, ci de-a dreptul virtuți omenești, roditoare pentru cei ce le posedă.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
Corneliu Codreanu nu impunea nimănui disciplina prin mijloace coercitive ar pierde valoarea ei constructivă ci o explica întâi ca o necesitate tactică și le-o cerea apoi camarazilor săi în virtutea unor acțiuni comunitare. El nu leza omul, căci ordinea și disciplina, când sunt liber acceptate, sunt atribute ale propriei conștiințe ale oamenilor. Aceștia își însușesc niște norme de conduită în vederea unor acțiuni comune. Prin disciplină se activează o voință colectivă necesară pentru a duce la bun sfârșit o acțiune politică și pentru a învinge toate greutățile. Astfel, omul își multiplică, forțele și capătă convingerea puterii lui și siguranța în reușita acțiunii sale.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Nu este adevărat că viața bazată pe ordine și disciplină ar uniformiza oamenii și le-ar știrbi din personalitatea lor. Fără îndoială că omul are nevoie de libertate pentru a se realiza deplin. Dumnezeu însuși i-a dat-o. A fost creat liber și în libertate trebuie să se dezvolte. Însă, în calitate de component social el trebuie să se încadreze într-o ordine care să dea tărie și să armonizeze colectivitatea în sânul căreia se mișcă. S-ar părea că aceste afirmații sunt contradictorii. Cum se poate împăca libertatea cu ordinea și disciplina? Aceste două atribute ale omului, în aparență antagonice, cum sunt libertatea, pe de-o parte și disciplina pe de alta, coexistă perfect în el, fără conflicte, fără mutilarea nici uneia dintre ele, dacă sunt armonizate de o a treia componentă, situată în sufletul omului și mai importantă decât toate: dragostea. Numai când lipsește aceasta eșuează celelalte două, acționând fiecare din ele independent și anarhic și ducând la libertinaj dizolvant de societate, libertatea, și la oprimare-dictatură, ordinea și disciplina. Nu acesta era cazul fratelui de cruce. În el se dezvolta armonios și fără stridente și conflicte aceste calități esențiale vieții și luptei românești.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Vreau răul: Eu nu sunt făcut pentru bucurie, nu trebuie să caut plăcerea. Nu trebuie să mă abandonez și să mă dedulcesc la poșirca lăptoasă a îndestulării comune. În timp ce oamenii n-au unde să-și odihnească oasele, eu am o casă cu 5 camere, într-un vechi palat; înăuntru sunt paturi bune pentru dormit, fotolii largi ca să te așezi, farfurii adânci din care să mănânci. Dar nu pentru asta am venit pe lume, nu pentru asta am acceptat să trăiesc. Am acceptat viața pentru că viața e mai dureroasă ca moartea. Și numai în durere apare adevărul. Nu vreau să fiu mulțumit, nici liniștit, nici fericit, nici bogat.
Giovani Pappini în Un om sfârșit
Adăugat de pompilia buzatu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Detractorii Mișcării Legionare, aceia care nu și-au dat nicicând osteneala să cerceteze cu atenție și obiectivitate punctele ei doctrinare, care, de altfel, au fost formulate mereu cu claritate, au acuzat-o că ar impune o disciplină rigidă și înăbușitoare membrilor ei. Nu pot, sau nu vor să priceapă, că aici este vorba despre o disciplină conștientă, pe care aceștia o acceptă cu înaltă înțelegere și cu totală libertate. (În orice moment ar putea părăsi Mișcarea Legionară dacă s-ar simți coacționați, așa cum spun unii.) Și nici nu pot înțelege, (este nevoie de o anumită probitate pentru aceasta) că ceea ce numesc ei încălcare a personalității omului este în realitate o stare de armonie interioară în acesta, necesară și fecundă, pentru reușita unei acțiuni colective. Oamenii care posedă această largă înțelegere, întorc spatele nepăsători unor măguliri deșarte, unor egoisme personale sau unor formulări răsunătoare, dar neadevărate, asupra personalității omului.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Guvernământul este necesar nu pentru că omul este, în mod natural, rău..., ci întrucât omul este, prin natura să, mai mult individualist decât social.
citat din Thomas Hobbes
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Pentru a dezvolta câmpul mental, trebuie înțelese două principii ale minții: unul este reducerea, celălalt dezvoltarea. Pentru a dezvolta câmpul mental omul trebuie să învețe să iubească, să ajute pe alții, și să ofere necondiționat; pentru a reduce câmpul mental omul ridică ziduri în jurul său, astfel devenind egoist, interesat doar de propriul câștig, și, în cele din urmă, profund nefericit.
Swami Rama în Calea focului și a luminii, volumul 2 (1988)
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Spune-ți părerea!
Ordinea și disciplina nu uniformizează oamenii și nu atacă esența lor, așa cum uneori se afirmă. Mereu vegheză asupra lor dragostea. Este drept că aceia care le însușesc pentru acțiunea lor, trăiesc pe niște coordonate trasate care conduc spre o strategie comună. Dar în manifestările fiecăruia domină diferențele născute din starea lor psihologică, adică poartă amprenta personalității lor. Nu se uniformizează oamenii, ci numai mijloacele pe care le aduc în lupta lor comună.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Codreanu înțelesese că acest politicianism nou, importat și condimentat "a la roumaine", nu mai era la înălțimea cerințelor țării. Cum era înfeudat unor modeluri culturale străine, nu mai putea intui cu suficientă claritate necesitățile românilor și primejdiile ce-i pândeau la răsărit. Din cauza aceasta, Corneliu Codreanu încearcă să îndepărteze tineretul țării sale de influența vătămătoare a unui astfel de politicianism. El vrea să-l asocieze la un nou proiect de viață românească și vrea să-i trezească în suflet o speranță nouă.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Omul posedă, bineînțeles, o aură care nu se schimbă, care arată ceea ce este el în profunzime, dar ea are nuanțe care variază de la un moment la altul. La fel stau lucrurile cu fața omenească: în timpul unei zile, trece prin tot felul de expresii, fără ca aceasta să-i afecteze forma nasului, frunții sau gurii.
Omraam Mikhael Aivanhov în Centrii și corpuri subtile
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dreptatea este cea dintâi virtute a instituțiilor sociale, așa cum adevărul este al sistemelor de gândire. O teorie, oricât de elegantă și de economică, trebuie respinsă sau revizuită dacă este neadevărată. De asemenea, niște legi sau niște instituții, oricât de eficiente și de bine orânduite, trebuie reformate sau abolite dacă sunt nedrepte. Fiecare persoană posedă o inviolabilitate întemeiată pe dreptate, iar aceasta nu poate fi nesocotită nici măcar în numele bunei stări a unei societăți în ansamblul ei. Din acest motiv nedreptatea tăgăduiește ideea că pierderea libertății pentru unii este legitimată printr-un mai mare bine al celorlalți. Dreptatea nu admite că sacrificiile impuse câtorva cântăresc mai puțin decât suma mai mare de avantaje de care se bucură mulți. Prin urmare, într-o societate dreaptă egalitatea drepturilor cetățenești este considerată garantată; drepturile stabilite de justiție nu sunt supuse vreunei negocieri politice sau calculului intereselor sociale.
John Rawls în A Theory of Justice
Adăugat de Avramescu Norvegia Elena
Comentează! | Votează! | Copiază!
Azi când cele mai civilizate state au acceptat acest măcel îngrozitor, aceasta pustiire fără exemplu, nu pentru a desființa o națiune, ci pentru a distruge o concepțiune, nu pentru a întrona o dominațiune, dar pentru a inaugura o politică, apare clar că nimeni nu se va bucura de roadele noii stări de lucruri, dacă nu s-a arătat demn din vreme, nu numai cu vitejia, dar mai ales cu sufletul!
Nicolae Titulescu în Inima României discurs din 1915
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Când viața o să se stingă pe Pământ, când el o să fie pustiit de oameni și de bătrânețe, pe care n-o poate opri nimeni, atunci o să apară condiții favorabile de trai pe Venus. Omul va fi nevoit să se mute într-o altă casă nouă și aceasta va fi planeta-soră Venus, viitoarea casă vremelnică a Omenirii, Din acest motiv Omul de azi trebuie să-și perfecționeze tehnica pentru "ziua de mâine", pentru a putea zbura de aici când va veni timpul potrivit.
Mihai Cucereavii (6 ianuarie 2017)
Adăugat de Mihai Cucereavii
Comentează! | Votează! | Copiază!
Toate marile binecuvântări ale vieții sunt o sursă de neliniște și nicicând nu dă omul dovadă de mai puțină înțelepciune încrezându-se în soartă decât atunci când aceasta este foarte bună;pentru păstrarea prosperității este nevoie de altă prosperitate, și în locul rugăciunilor care s-au împlinit trebuie să facem alte rugăciuni. Căci tot ceea ce vine adus de întâmplare este instabil, și cu cât mai sus se va înălța, cu atât este mai predispus la cădere. Mai mult decât atât, ceea ce stă să cadă nu aduce nimănui plăcere;prin urmare, foarte tristă, nu doar foarte scurtă, trebuie să fie viața celor care caută să câștige cu multă trudă ceea ce trebuie să păstreze și cu mai multă trudă. Muncind din greu dobândesc ceea ce vor și plini de neliniște stăpânesc ceea ce au dobândit;în vremea aceasta nu țin nici o socoteală a timpului, care niciodată nu se va mai întoarce. Ocupații noi vin să le ia locul celor vechi, speranța incită la o nouă speranță, ambiția-la o nouă ambiție.
Democrit în Euthymia
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă deci există un principiu practic suveran și, în ce privește voința omenească, dacă există un imperativ categoric, el trebuie să fie un astfel de principiu încât din reprezentarea a ceea ce este în mod necesar scop pentru oricine, fiindcă este scop în sine, să constituie un principiu obiectiv al voinței, prin urmare care poate servi ca lege practică universală. Fundamentul acestui principiu este: natura rațională există ca scop în sine. Astfel își reprezintă omul în mod necesar propria lui existență și în acest sens el este un principiu subiectiv al acțiunilor omenești. Dar la fel își reprezintă și orice altă ființă rațională existența ei în virtutea aceluiași principiu rațional care este valabil și pentru mine; deci el este în același timp un principiu obiectiv, din care, ca dintr-un principiu practic suveran, trebuie să poată fi deduse toate legile voinței. Imperativul practic va fi deci următorul: acționează astfel ca să folosești umanitatea atât în persoana ta, cât și în persoana oricui altuia totdeauna în același timp ca scop, iar niciodată ca mijloc.
Immanuel Kant în Întemeierea metafizicii moravurilor
Adăugat de Avramescu Norvegia - Elena
Comentează! | Votează! | Copiază!
Filip: Sigur ți-l amintești pe Ahile și legenda Troiei.
Tânărul Alexandru: E preferatul meu.
Filip: De ce?
Tânărul Alexandru: Pentru că l-a iubit pe Patrocle, și i-a răzbunat moartea. Pentru că a dus o viață fără frică.
Filip: Unii spun că a fost un prost impulsiv, care lupta pentru sine și nu pentru Grecia.
Tânărul Alexandru: Dar a fost un erou! Cel mai mare din Troia.
Filip: Și destinul care i-a fost?
Tânărul Alexandru: Să moară tânăr, în plină glorie.
Filip: A avut de ales?
Tânărul Alexandru: Oh, da. Ar fi putut avea o viață lungă, dar lipsită de glorie.
replici din filmul artistic Alexandru
Adăugat de Alina-Olimpia Miron
Comentează! | Votează! | Copiază!
De vreme ce tot ce există și se petrece pentru om nu e prezent imediat decât în conștiința sa și nu se petrece decât pentru aceasta, e evident că predispozițiile conștiinței sunt ele însele lucrul cel mai important și că lucrurile depind mult mai mult de ele decât de figurile care apar în ele. Ceea ce un individ posedă pentru sine, ceea ce îl însoțește în singurătate și ceea ce nimeni nu poate să-i ia sau să-i dea, iată ce e mult mai important decât ceea ce posedă sau este în ochii celorlalți. Un om de spirit se simte excelent într-o singurătate totală grație propriilor gânduri și imaginației sale, în timp ce un prost se plictisește chiar dacă își petrece timpul numai în spectacole, serbări și ieșiri în lume. Un caracter bun, blând și moderat poate fi mulțumit în circumstanțe care lasă de dorit, în timp ce un caracter rău și plin de invidie nu va fi mulțumit nici dacă este acoperit de bogății.
Arthur Schopenhauer în Arta de a fi fericit
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dar Corneliu Codreanu nu convoacă tineretul țării sale pentru a forma un nou partid. Nu-l cheamă pentru a introduce un alt concurent în viața politică din România, ci pentru a-l strânge în jurul unui steag, a unei idei proaspete și actualizate despre omul român și necesitățile Patriei lui. Această panoramă ce-o deschidea Codreanu în fața ochilor tineretului nu era însă o inovație stranie în viața poporului nostru, ci ceva cunoscut, ceva familiar. Era o încercare de revenire sinceră la tradiția românească pură, o redescoperire a valorilor poporului român. Codreanu încerca armonizarea trecutului nostru cu niște acorduri proaspete, înnoite și adecvate timpului în care trăia. "Revoluția" lui Codreanu pornea din adâncimile sufletului românesc, din conștiința lui istorică, pe care voia să o curețe de buruienile ce crescuseră pe ogorul nostru. Era o reîntâlnire a omului român cu tradiția lui. Căci tradiția este cureaua de transmisiune a unor valori naționale permanente care conduc popoarele spre maturitatea lor istorică. Ruperea de tradiție înseamnă saltul în gol al națiunii și moartea ei istorică. Este poate paradoxal, dar trecutul, cunoașterea lui, este chezășia sigură a viitorului. Ca și indivizii, popoarele nu mai sunt nimic dacă le rupi de trecutul lor. Dușmanii cunosc aceste adevăruri, de aceea încearcă pe toate căile să rupă popoarele de tradițiile lor, să le întunece conștiința lor istorică.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Bârfitul este esențial pentru supraviețuire, pentru că mecanismele complexe ale interacțiunilor sociale se schimbă constant, așa că trebuie să înțelegem acest teren social în continuă schimbare. Aici lucrează conștiința de nivelul 2. Odată ce am auzit o nouă bârfă, noi imediat rulăm simulări ca să determinăm cum va afecta aceasta poziția noastră în cadrul comunității, care apoi ne mută la conștiința de nivelul 3. Acum câteva mii de ani, bârfa era singurul mod de a obține informații vitale despre trib. Propria noastră viață depindea de multe ori de a cunoaște cele mai recente bârfe.
citat din Michio Kaku
Adăugat de Catalin Popescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă tu faci compromisuri sau te sacrifici pentru nevoile altcuiva, nu îți este bine ție. Dacă cineva îți cere să îi satisfaci nevoile, înseamnă că acea persoană nu este ok cu ea însăși și vrea să obțină de la tine ceea ce nu-și asumă să facă de una singură. În plus, omul care îți cere să faci compromisuri nu te respectă, ci se pune pe sine și nevoile sale în prim plan - desconsiderare + egoism. Nici omul care face compromisuri și nici cel care le cere nu este ok cu el însuși. Și nici nu va fi la fel atât timp cât va fi prins în acest schimb disfuncțional în care unul dă ceva ce nu și-ar dori să dea, iar celălalt cere să i se satisfacă nevoile egoiste. Amândoi vor fi mereu pe minus, chiar dacă cel care primește pe moment se va simți satisfăcut. Însă golul său interior nu va fi umplut în acest fel. Un om care se prețuiește pe sine nu face compromisuri de dragul altcuiva. Un om autonom și vertical nu le cere altora să facă compromisuri pentru că îi respectă pe alții în aceeași măsură în care se respectă pe sine. Binele individual și cel comun nu se construiesc pe compromisuri, ci pe un schimb de valori în care fiecare oferă ceea ce-și dorește să dea și primește ceea ce un altul este dispus să ofere din prea-plinul său.
citat din Ursula Yvonne Sandner
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
În dragoste nimeni nu poate leza pe nimeni, fiecare este răspunzător pentru ceea ce simte și nu putem da vina pe altul pentru asta. Nimeni nu pierde pe nimeni pentru că nimeni nu posedă pe nimeni.
Paulo Coelho în Unsprezece minute (2003)
Adăugat de Georgiana Zonea
Comentează! | Votează! | Copiază!