În ședințele Frăției se comentau evenimentele politice ale săptămânii și se încerca interpretarea cât mai lucidă a influențelor pe care acestea le-ar fi putut avea pentru Legiune, în general, și pentru Frăția de Cruce, în special. Aceste discuții erau extrem de interesante, și nu mai vorbim de necesare, pentru că aruncau lumină asupra evenimentelor ce erau în curs, le descifrau ascunzișurile și îngăduiau în felul acesta, fraților de cruce să-și desfășoare o tactică adecvată pentru a se strecura mai ușor printre ele. În felul acesta ei învățau să gândească politic și mai ales să prevadă, să nu fie surprinși de consecințele ce le-ar fi putut avea mișcările politice ale adversarilor, ce se desfășurau în jurul lor.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
În ședințele Frăției se strângeau și cotizațiile. Scopul acestora era tot de ordin educativ și numai în al doilea rând venea importanța materială. Întărirea în tineri a spiritului de sacrificiu. Dacă se ține seama de posibilitățile materiale restrânse de o perioadă ce a decurs în acea perioadă (când tineretul era incomparabil mai sărac decât cel de astăzi), efortul pe care îl făceau pentru a-și plăti cotizațiile era foarte mare și îi obliga, în majoritatea cazurilor, să se lipsească de unele mici plăceri, necesare și acestea la vârsta lor (o prăjitură, un cinematograf, o țigaretă sau chiar o floare oferită unei fete). Dar frații de cruce făceau cu bucurie aceste sacrificii, știind că le făceau pentru Legiune și pentru țara lor. Și dacă lipsurile ce și le impuneau ar fi fost jenante la un moment dat, bucuria sufletească de a fi putut înfrânge în ei o dorință, sau, poate, chiar o necesitate, în folosul idealului lor, îi ridica în fața propriilor lor ochi și le neutraliza acel posibil sentiment al frustrării ce s-ar fi putut naște în ei. Să nu se uite că erau doar tineri între 16 și 20 de ani, cu același dor de viață ca al tuturor tinerilor la vârsta lor, care se luptau cu ei înșiși pentru a înlătura unele tentații și chiar bucurii, inerente vârstei ce-o aveau.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ședințele Frăției erau trăite cu intensitate mare și fiecare încerca să-și inunde sufletele cu lumina și cu adevărurile ce emanau din ele.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Am început să dau peste termenul de "evreu" doar când aveam paisprezece sau cincisprezece ani, rostit frecvent mai ales în discuții politice. M-a umplut de un ușor dezgust, și nu am putut să scap de un sentiment neplăcut care mă încerca mereu atunci când în preajma mea aveau loc certuri din motive religioase.
citat din Adolf Hitler
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Unitățile F. D. C. erau create pe bază de ordine, ierarhie și disciplină. Acestea erau acceptate de către "frații de cruce" ca mijloace indispensabile pentru a uni voințele individuale într-un puternic curent, cu o strategie unică și bine definită.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Cu strălucitele-i aptitudini, cu mintea sa iscoditoare, avidă de cunoștințe și care nu se oprea în fața niciunui fel de bariere ale tradiției... înflăcăratul și spiritualul Gherțen a atras în scurt timp atenția asupra sa... Prietenii discutau între ei cu înflăcărare tot felul de probleme sociale, istorice și politice. Ei făceau parte din rândul celor puțini pe atunci în Rusia, care urmăreau în permanență evenimentele politice.
citat din I.I. Panaev
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Frăția de Cruce însemnează frăția până la moarte în jurul Crucii, a acelora care simt în suflete scânteia sfântă a iubirii pentru țărâna românească.
citat celebru din Corneliu Zelea Codreanu
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Corneliu Codreanu, datorită ordinii și disciplinei sale interioare, le-o cerea și camarazilor lui. Atât de pătruns era de necesitatea acestor calități pentru lupta politică ce o începuse, încât le-a ridicat la rangul de "legi legionare". În concepția lui, acestea erau ca niște pietre de hotar pentru formarea oamenilor săi, absolut necesare pentru a avea izbândă în lupta în care se angajase. Dar când cere ordine și disciplină, el nu se adresează unor indivizi oarecare, periferici și lipsiti de personalitate. (S-a văzut cât de severă era selecționarea elementelor, deschizându-se porțile Frăției numai elementelor cele mai capabile, dotate de personalitatea cea mai pronunțată). El se adresează unor oameni liberi și constienți de drumul pe care l-au apucat și de misiunea nobilă ce aveau de îndeplinit.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Scopul ultim al Frăției de Cruce și a tuturor manifestărilor ei, printre care ședința stătea la loc de frunte, era cel educativ. Se urmărea dezvoltarea și perfecționarea în sufletele tinerilor români a tuturor realităților etico-morale, necesare omului pentru realizarea sa, și a sentimentelor lor naționale. Această fază a ședinței se începea cu citirea unor pasaje din istoria poporului român, cu luptele lui, cu victoriile și înfrângerile lui, cu vitejiile de care au dat dovadă strămoșii lor, cu încălcările dreptului său la o viață liberă și demnă, de către toți vrășmașii lui. Aceste pasaje, eroice și înălțătoare unele, apăsătoare și jalnice altele, aprindeau în sufletele tinerilor români acele candele misterioase, care sunt iubirea de Patrie și dorința vie de a lupta pentru ridicarea ei. În continuare se prezenta și apoi se comenta și completa, de era nevoie, o lucrare preparată de unul dintre frații de cruce.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Fratele de Cruce trebuia să fie atent la defectele lui. El lupta ca să și le descopere, să și le îngrădească și apoi să și le îndrepte. "Momentul prieteniei" era tocmai această încercare de a-și corija niște lipsuri pe care "frații de cruce" și le observaseră reciproc. Această plivire a buruienilor, ce-ar fi putut răsări pe răzoarele sufletelor curate ale acestor tineri, se făcea cu dragoste, cu înțelegere, fără să fie umbrite de atitudini criticiste, sfidătoare sau de superioritate. La bază stătea numai dragostea frățească și nu aveau alt scop decât să se întindă o mână caldă, înțelegătoare, o mână de ajutor unui prieten, pentru a-și duce la bun sfârsit educația lui. Un orgoliu nejustificat față de cineva, o șoaptă aruncată pe la spate contra cuiva, o necorectitudine de orice natură ar fi fost un act care nu cadra cu condiția lui de "frate de cruce", o lipsă de atenție față de obligațiile lui legionare, o punctualitate deficientă, o atitudine necorectă față de părinți, de familie sau de prieteni, chiar și o situatie școlară nu suficient de clară, erau tot atâtea greșeli, în înțelegerea fraților de cruce. Aceste greșeli indicau că apăruse o dezordine interioară în individ, pe care trebuia să și-o îndrepte.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ședința avea câteva momente specifice. Fiecare din ele dezvăluia o intenție educativă, căci acesta era rostul primordial al ședinței. În ea se urmărea întărirea caracterului fratelui de cruce și modelarea sufletului lui pe niște calapoade care deși păreau noi, erau în realitate proiecțiile unor principii vechi și cunoscute. Din perspective și unghiuri diferite, acestea se concentrau în același punct: învățătura creștină și morala ei. Noutatea era numai reluarea acestei teme cu vigoarea cu care o dezbătea Mișcarea Legionară.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Subiectele tratate în cadrul ședințelor erau diverse și libere, dar toate urmăreau o utilitate educativă. Ele erau tratate cu seriozitate și competență și aveau la bază o bogată documentare. Aceste lucrări erau păstrate în arhiva bibliotecii Frăției, iar, dacă posedau un nivel suficient de înalt, erau publicate chiar în revistele sau în ziarele legionare. Se dezbătea apoi și câte un punct doctrinar legionar și se scotea în evidență necesitatea aplicării lui totale, pentru dezvoltarea armonioasă a omului român.
Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
În esență, în interiorul partidelor parlamentare nu există democrație internă de partid, ci numai statute politice care nu se respectă. Există lupte interne între grupurile de interese și grupurile de interese nelegitime. Aceste entități politice parlamentare, fără a avea o reală democrație internă, propun listele de candidați pentru alegerile generale, parlamentare și prezidențiale. Aceste liste de candidați sunt nelegitime pentru că emană de la organizații politice nefuncționale democratic. Cetățenii votează candidați nelegitimi propuși de partide la alegerile electorale. Nelegitimitatea personajelor politice se generalizează prin numirile de miniștrii în guvern, în ministere, agenții guvernamentale, primării, consilii județene, municipale, orășenești, etc. De aici, promulgarea de Legi, acte normative nedrepte, neprofesioniste, abuzive, promovarea imposturii, mediocrităților în aparatul de stat.
Adrian Ibiș în Intelligence. Studii de securitate
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
Iar dacă treaba mersese greu în cazul produselor nealimentare, nici în cazul celor alimentare nu se dovedi a fi mai ușoară; mergea destul de greu, oricât de priceput ar fi fost Mihai. În plus, deja sosiseră o parte din produsele, de data asta alimentare, deci, erau nevoiți să se ocupe și de depozitarea lor, sau cel puțin de coordonarea acestei activități. Ah; și cât de multe erau! Însă, evident, toate erau foarte necesare, chiar în cantități mari, așa cum le comandaseră, sfătuiți de director (dânsul avea mare grijă să nu cumva să omită ceva de pe liste, pentru că nu dorea să le lipseasă nimic, iar grija dumnealui nu era deloc exagerată). Treaba mergea greu, anevoios; noroc însă că președintele întârzia; foarte probabil fusese reținut pe traseu, din cauza altor probleme, politice sau nu; erau destule.
citat din romanul Proxima, Partea I: "O misiune specială" de Cornelia Georgescu
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Cei mai mulți dintre colegii mei de clasă nu aveau simțul fantasticului. Luau lucrurile așa cum erau... Asta este o plantă, acela este un fotoliu. Dar, pentru mine, lucrurile nu erau atât de bine definite. Mama mea, care încă trăiește și care este o femeie plină de imaginație, m-a încurajat. În loc să spună: "Nu, nu, ar trebui să fii serios!", era încântată că aveam imaginație. Când m-am îndreptat către lumea fantasticului, m-a ajutat dându-mi cărți să citesc. Am citit pentru prima oară Edgar Allan Poe când aveam doar nouă ani. Am furat cartea ca s-o citesc, pentru că mama nu voia să o citesc; credea că eram prea mic, și avea dreptate. Cartea m-a speriat și am fost bolnav timp de trei luni, pentru că am crezut în ea... dur comme fer, cum spun francezii. Pentru mine, fantasticul era perfect natural; nu aveam îndoieli deloc. Așa erau lucrurile. Când le dădeam prietenilor mei genul acesta de cărți, spuneau: Dar nu, noi preferăm să citim povești despre cowboy. Cowboy-i erau extrem de populari în acea perioadă. Eu nu înțelegeam asta. Eu preferam lumea supranaturalului, a fantasticului.
Julio Cortazar în The Paris Review
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
În cazul în care însă, nu deținem chiar de la cel analizat lămuriri asupra sensul actului ratat, unde vom găsi puncte de sprijin pentru interpretări și indicii pentru demonstrație? Aceste puncte de sprijin și indicii provin din surse multiple. Ele ne sunt furnizate în primul rând de comparația analogică cu fenomene care nu sunt legate de actele ratate, ca, de exemplu, în cazul în care constatăm că deformarea unui nume, ca act ratat, are același sens injurios ca și acela pe care l-ar avea o deformare intenționată. Dar puncte de sprijin și indicii ne sunt furnizate și de contextul psihic în care se produce actul ratat, de cunoștințele pe care le avem în legătură cu caracterul persoanei care săvâșește acest act, de impresiile pe care această persoană le-a putut avea înainte de act și împotriva cărora ea poate că reacționează prin acesta.
Sigmund Freud în Introducere în psihanaliză
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ceea ce contează în dans nu sunt opiniile dansatorului: psihologice, politice sau morale. Nu contează nici ce crede acesta despre episoadele din propria lui viață. Ceea ce este expresiv în dans este felul în care el se mișcă, felul în care își expune corpul în mișcare.
citat din Edwin Denby
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Influența culorilor politice
În Parlament, pe om l-alegi,
Să facă pentru țară legi,
Dar vezi că nu-i deloc ușor,
Când toți vorbesc... "în legea lor"!
epigramă de Nicolae Precupețu din Pledoarie pentru epigramă (aprilie 2007)
Adăugat de Gheorghe Culicovschi
Comentează! | Votează! | Copiază!
Mesajul meu către lume, adevărul la care am ajuns eu, este că atunci când un om își descoperă vocația, toate stelelele din viața lui se aliniază și va avea nu doar bani, relații faine, sănătate și putere, dar va avea un sens în viață, un motiv pentru a se trezi în fiecare dimineață, o muncă de la care nu va dori pauze, weekenduri și concedii pentru că vocația lui este vacanța lui. Care este mesajul tău pentru cei din jur? Care este adevărul pe care l-ai descoperit și știi că dacă oamenii din jurul tău l-ar știi, le-ar face viața mai bună?
citat din Pera Novacovici
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Programarea politico-informațională a Instinctualizării Vieții Oamenilor pentru a nu aspira la valorile superioare ce țin de libertățile politice, economice, culturale, umaniste, democratice, inexistente funcțional în majoritatea statelor lumii cu regimuri politice autoritariste, pseudodemocratice, dictatoriale. Aceasta este interpretarea textului marca Aldous Huxley, de încurajare exacerbată a "Libertăților" sexuale în Lipsa Libertăților Politice, Economice, Democratice reale.
Adrian Ibiș în Mari oameni de stat. Cugetări
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
Eu nu sunt un mare admirator al psihologilor, așa cum se prezintă ei azi în România, dar al psihologiei sunt. Ei, bine, nici măcar psihologia nu poate explica de ce apar modificări comportamentale de felul acesta. De ce, într-o familie, pentru a cărei întemeiere se presupune că a existat afectivitate reciprocă, apar, în special la tată, comportamente din acestea, de scelerat. Și de cele mai multe ori e vorba de o aberație alcoolică. Noi vrem să fim moderni în toate și facem clinici de dezalcoolizare, pentru tratarea dependențelor, cheltuim imens pentru acestea, dar fără niciun rezultat. Avem clinici, dar n-avem bolnavi. De fapt, avem bolnavi, avem bețivi cu duiumul, dar care nu vor să fie tratați sau care nu se lasă tratați.
Constantin Romanescu în ziarul Lumina, interviu (10 ianuarie 2009)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!