în realitatea umană, orice existență care se cheltuiește pentru procurarea celor trebuincioase existenței este deci o existență "neadevărată" și lipsită de libertate. Obiectele muncii nu sunt exteriorizări și confirmări ale realității umane a muncitorului, ci lucruri străine, care aparțin altuia "mărfuri". Datorită acestor realități, în munca înstrăinată existența omului nu este un mijloc pentru autorealizarea lui, ci invers, sinele omului devine un mijloc al simplei lui existențe: pura existență fizică a muncitorului este scopul în slujba căruia este pusă întreaga sa activitate vitală. Ajungem astfel la rezultatul că omul (muncitorul)se mai simte acționând liber doar în funcțiile sale animalice mâncatul, băutul și procrearea sau cel mult și în folosirea locuinței, a podoabelor, etc., pe când în funcțiile sale umane el se simte animal. Ceea ce este animalic devine uman, iar ceea ce e uman devine animalic.
citat din Karl Marx
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
Omul este tragic datorită naturii sale ambivalente, care îl face să aparțină celor două universuri și să nu se mulțumească doar cu unul din ele. În spatele omului natural (și includ sub această denumire omul social) se ascunde un altul, pe care îl voi numi transcendental. Acest om transcendental este omul interior, a cărui existență se situează în afara obiectivării. Lui îi aparține tot ceea ce, în ființă, n-a fost aruncat la periferie, tot ceea ce nu este alienat sau determinat în exterior; tot ceea ce este, în el, un simptom al apartenenței sale la împărăția libertății. E inexact și convențional să numim aceasta natura omului, chiar adăugând epitetul corectiv "superioară", căci libertatea nu este "natura", spiritul nu este natura, e o realitate de o altă specie... Omul transcendental se situează în afara distincției subiect-obiect.
citat clasic din Nikolai Berdiaev
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Între Adevăr și Ființa reală, adevărul este o valoare, căci Ființa este mai bună decât Neființa. Aceasta din urmă nu este pur și simplu Nimicul, ea este o potențialitate și o amenințare pentru Ființă -distrugerea. Lupta pentru adevăr este o luptă împotriva distrugerii, pentru salvarea Ființei(efort care apare el însuși ca fiind distructiv dacă asaltează realitatea existentă ca "neadevărată"). Întrucât lupta pentru adevăr "salvează"realitatea de distrugere, adevărul angajează existența umană. El este proiectul eminamente uman. Dacă omul a învățat să vadă și să cunoască ceea ce realmente este, el va acționa în concordanță cu adevărul.
citat clasic din Karl Popper
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dumnezeu și omul, opuși unul altuia la originea vieții conștiente pe terra, se penetrează reciproc până la a atinge unitatea morală a iubirii, în care Dumnezeu devine interior omului, în care omul devine interior lui Dumnezeu și găsește în Dumnezeu înflorirea întregii sale ființe... Această religie este un germen inepuizabil fecund, inserat ca o grefă în tija vieții umane, pentru a o ridica la o formă superioară.
Louis Auguste Sabatier în Esquisse d'une Philosophie de la Religion
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Maestrul este ușa spre dincolo.
Iar Dincolo există în unitatea organică, în comuniune, în contopirea, în topirea maestrului și a discipolului. Este cea mai înaltă formă de iubire. Este cea mai profundă rugăciune, cea mai profundă recunoștință și cea mai extatică,, experiență,, disponibilă conștiinței umane.
Maestrului îi lipsește ceva când este singur, este ca un ocean, în care nu se topește niciun râu. Un discipol este cu siguranță doar un nimeni fără un maestru. Cu un maestru el devine întreaga existență. Ambii sunt împliniți într-o unitate.
Și pentru că această unire nu este a trupului, nu este a eului, ci a ceea ce este dincolo de minte în tine, este posibil să o atingi și să nu o pierzi niciodată. Dragostea este mereu în sus și în jos, un moment vesel, un alt moment trist, dar dragostea despre care vorbim - iubirea între două spirite, între două ființe - doar începe, nu se termină niciodată.
citat clasic din Osho
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Atunci când trecem în revistă întreaga existență umană, devine evident că toate culturile s-au dezvoltat prin rezistența față de adaptarea la realitatea pe care o descoperă omul.
citat din Beatrice Hinkle
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă deci există un principiu practic suveran și, în ce privește voința omenească, dacă există un imperativ categoric, el trebuie să fie un astfel de principiu încât din reprezentarea a ceea ce este în mod necesar scop pentru oricine, fiindcă este scop în sine, să constituie un principiu obiectiv al voinței, prin urmare care poate servi ca lege practică universală. Fundamentul acestui principiu este: natura rațională există ca scop în sine. Astfel își reprezintă omul în mod necesar propria lui existență și în acest sens el este un principiu subiectiv al acțiunilor omenești. Dar la fel își reprezintă și orice altă ființă rațională existența ei în virtutea aceluiași principiu rațional care este valabil și pentru mine; deci el este în același timp un principiu obiectiv, din care, ca dintr-un principiu practic suveran, trebuie să poată fi deduse toate legile voinței. Imperativul practic va fi deci următorul: acționează astfel ca să folosești umanitatea atât în persoana ta, cât și în persoana oricui altuia totdeauna în același timp ca scop, iar niciodată ca mijloc.
Immanuel Kant în Întemeierea metafizicii moravurilor
Adăugat de Avramescu Norvegia - Elena
Comentează! | Votează! | Copiază!
Omul, în privirile sale spre viitor, apropie totdeauna prea mult, prin micșorarea datorită perspectivei, intervalele dintre diferitele puncte ale vieții, și abia când se află între ele, își dă seama cât de mult va mai dura. Astfel, întreaga viață nu este altceva decât consumarea extensivă de proiecte intensive, ceea ce, dacă nu observi la timpul potrivit, pentru a nu te lăsa amăgit, face din existență ceva lipsit de farmec.
citat clasic din Titu Maiorescu
Adăugat de Avramescu Norvegia Elena
Comentează! | Votează! | Copiază!
În faza superioară a societății comuniste, după ce va dispărea subordonarea înrobitoare a indivizilor față de diviziunea muncii și, o dată cu ea, opoziția dintre munca intelectuală și munca fizică; când munca va înceta să mai fie numai un mijloc de existență și va deveni ea însăși prima necesitate vitală; când, alături de dezvoltarea multilaterală a indivizilor, vor crește și forțele de producție, iar toate izvoarele avuției colective vor țâșni ca un torent - abia atunci limitele înguste ale dreptului burghez vor putea fi cu totul depășite și societatea va putea înscrie pe stindardele ei: de la fiecare după capacități, fiecăruia după nevoi!
Karl Marx în Critica Programului de la Gotha (1875)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ființa umană nu este un lucru printre alte lucruri; lucrurile se determină unele pe altele, în vreme ce omul se auto-determină. Ceea ce le devine - în limitele înzestrării sale și ale mediului său - este ceea ce el a făcut din sine însuși.
Viktor Frankl în Omul în căutarea semnificației
Adăugat de Silvian Guranda
Comentează! | Votează! | Copiază!
Oamenii muncesc în general prea mult pentru a mai putea fi ei înșiși. Munca este un blestem. Iar omul a făcut din acest blestem o voluptate. A munci din toate forțele numai pentru muncă, a găsi o bucurie într-un efort care nu duce decât la realizări irelevante, a concepe că te poți realiza numai printr-o muncă obiectivă și neîncetată, iată ceea ce este revoltator și ininteligibil. Munca susținută și neîncetată tâmpește, trivializează și impersonalizează. Este caracteristic că în lumea modernă munca indică o activitate exclusiv exterioară. De aceea, prin ea omul nu se realizează, ci realizează... Prin muncă a devenit din subiect obiect, adică un animal, cu defectul de a fi mai puțin sălbatic. În loc ca omul să tindă la o prezență strălucitoare în lume, la o existență solară și sclipitoare, în loc să trăiască pentru el însuși nu în sens de egoism, ci de creștere interioară a ajuns un rob păcătos și impotent al realității din afară.
citat celebru din Emil Cioran
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Spune-ți părerea!
Libertatea, înțeleasă în mod corect, este scopul Ingineriei Umane. Dar libertatea nu înseamnă nici dezordine, nici desfrâu. Libertatea constă în existența legitimă - în ființarea în acord cu legile naturii umane - în acord cu legile naturale ale Omului. O plantă este liberă doar dacă nu este împiedicată să existe și să se dezvolte în acord cu legile naturale ale vieții vegetale; un animal este liber doar dacă nu este împiedicat să trăiască în acord cu legile naturale ale vieții animale; ființele umane sunt libere dacă și numai dacă nu sunt împiedicate să trăiască în acord cu legile naturale ale vieții umane.
Alfred Korzybski în Natura noastră umană: știința și arta ingineriei umane
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dezvoltarea progresivă a omului depinde vital de invenție. Este cel mai important produs al creierului său creativ. Scopul său final este stăpânirea completă a minții asupra lumii materiale, valorificarea forțelor naturii pentru satisfacerea necesităților umane. Aceasta este dificila sarcină a inventatorului care de foarte multe ori este înțeles greșit și nerăsplătit. Dar el găsește compensare suficientă în exersarea plăcută a puterilor sale și în a ști că este unul care face parte din clasa celor excepțional de privilegiați fără de care specia umană ar fi pierit de mult în lupta sa amarnică împotriva elementelor necruțătoare.
citat clasic din Nikola Tesla
Adăugat de Catalin Popescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Viața este perioada în care consumăm existență. Omul, consumator de existență, trebuie să creeze și să producă existența necesară supraviețuirii.
Dumitru Delcă (11 septembrie 2011)
Adăugat de Dumitru Delcă
Comentează! | Votează! | Copiază!
Exact, este evident faptul că tu exiști! Orice minte infatuată crede că știe că și ea există și zice zeflemitor: "Și ce-i cu asta?" Dar existența este gândul despre existență, pentru că asta nu e deloc existența, ci prizonierat/reducere în/la gând, sau exiști ca și libertate non-duală? AȘADAR, TU EXIȘTI CA ȘI CE: - ca și gândurile pe care le ai despre tine; gen: "exist ca și om, exist ca și Ioana sau Gabriel, exist ca și femeie, mamă, soț, bunic, etc.,?" - exist ca și pură existență neasociată gândiri, liberă de orice "eu" devenitor, evolutiv?
citat din Atmaji Maharaj
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dar în ce constă deci esența omului, despre care el este conștient, sau ce constituie genul, autenticul omenesc din om? Rațiunea, voința, inima. Pentru desăvârșirea omului se cere putere de gândire, putere de voință, puterea inimii. Puterea gândirii este lumea cunoașterii, puterea voinței - energia caracterului, puterea inimii iubirea. Rațiune, iubire, putere de voință sunt lucruri desăvârșite, sunt cele mai înalte puteri, sunt esența absolută a omului ca om și scopul existenței sale.
Ludwig Feuerbach în Esența Creștinismului
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Spune-ți părerea!
Audioteca Citatepedia
Voce: Michelle Rosenberg
Divinitatea este activă în domeniul viului și nu în cel al morții; ea se găsește în ceea ce devine și este în schimbare, iar nu în ceea ce este devenit și încremenit. De aceea rațiunea, în aspirația ei către divin, nu trebuie să aibă de-a face decât cu ceea ce devine, cu viul, în timp ce intelectul se va ocupa de ceea ce este devenit, de cele pietrificate, cu scopul de a profita de pe urma lor.
Goethe în convorbire cu Eckermann
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Drama omului și a timpului n-o trăiește decât acela care a separat timpul de existență și care în această disociere, fugind de existență, e apăsat de timp. Și acela simte cum crește în el timpul asemenea morții.
Emil Cioran în Principiul satanic în suferință
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
- lege
- Legea este un proces prin care ceea ce este nemanifestat devine manifest, prin care observatorul devine obiectul observat, prin care cel care vede devine una cu ceea ce vede, prin care cel care visează devine una cu visul său.
definiție de Deepak Chopra în Cele Șapte Legi Spirituale ale succesului
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Cultura morală, ce face pe om stăpân pe instinctele sale animalice, e scopul cel din urmă al vieții istorice a omenirii. Egoismul, în care fiecare om privește pe celălalt ca hrana sa, ca mijloc pentru poftele sale și pentru interesele sale, iar nu ca făptură independentă, e izvorul obștesc al demoralizării.
citat clasic din Johann Heinrich Pestalozzi
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tu ești singurul intangibil tangibil! Problema nu este dacă există reîncarnare? Problema este de unde știi că te-ai născut? Cercetează-o mai întâi pe asta!? Și vei vedea dacă a doua mai apare? Tu nu exiști, există doar un gând despre existență pe care l-ai îmbrăcat în forma unui corp și îl definești printr-un nume. Ne gândim deseori că totul este un concept, dar mintea însăși este conceptul conceptelor. Așadar cel care spune că totul este un concept, este el însuși un concept! Orice concept este o imagine despre Realitate, dar nu este realitatea, Este indicatorul rutier care spune că există un oraș dar nu este orașul. Ceea ce suntem noi este etern liber de orice concept. Toate conceptele sunt iluzii care apar și dispar în El; dar El nu poate fi atins de nici unul. Ideea de om nu este omul, este doar un gând în minte. Ceea ce suntem noi este veșnic intangibil și delicios de inexprimabil! Cine ești tu de ești atât de bogat și tu nu știi?
Atmaji Maharaj în Reîncarnare și sfere îngerești, YouTube
Adăugat de George Aurelian Stochițoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!