Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Prin susținere și colaborări politice degradante moral, unele cadre universitare au devenit peste noapte profesori universitari, prodecani și decani de facultați. După atingerea generoaselor obiective obținute nemeritoriu, au conceput acte normative ministeriale prin care se îngrădește și se complică ocuparea posturilor universitare de către cei din afara sistemului universitar, facilitându-se promovarea clientelei universitare și a celor recomandați politic. Sistemul de învățământ universitar românesc deține un corp profesoral de elită, ca și cel preunivesitar, însă modelul de promovare a cadrelor didactice este unul ultrasubiectiv, în anumite medii socio-profesionale, blocând accesul personalităților creative venite din afara sistemului. Disfuncționalitățile din macrosocial s-au propagat cu repeziciune și în instituțiile universitare. Instituțiile statului sunt pasive la asemenea fenomene dizarmonice, invocându-se autonomia universitară. În acord cu alte domenii profesionale, autonomia înseamnă "a face legi numai pentru noi și numai în interesul nostru.

în Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice (2013)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

●Pseudo'-democrația în societatea românească, în școlile românești și în universități. Nivelul caracterial la limita de jos a unor miniștrii ai Educației, colegi ai ministrului actual Sorin Cîmpeanu (exrector, senator).●
■"Prevalându-se de autonomia universitară (a se vedea Legile Învățământului supuse dezbaterii publice, duplicitar) domnii miniștrii în cooperări fructuoase cu rectori, cu decani de facultăți, parlamentari au modificat în "miez de noapte" legislația privind intrarea în sistemul universitar prin concurs pe diferite posturi universitare, în sensul că, venind din afara mediului universitar [indiferent de titlul științific obtinut, vechimea în învățământ, multitudinea de cărți de specialitate publicate, cercetarea științifică, consilierea în zeci de ani] nu poți candida la concurs pentru poziția de profesor universitar doctor, însă după 30/35 ani ca doctor în științe o poti lua de la capăt, dând concurs pe poziția de asistent universitar sau preparator. Grave inechități care au determinat slăbirea calității cursurilor universitare, a pregătirii doctoratelor. Este unul din factorii disfuncționali."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;Semnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Nu sunt puțini demnitari și funcționari din echipa ministrului Sorin Câmpeanu care privesc Învățământul ca pe un sistem de afaceri personale, private și se adresează actorilor educației [părinți, elevi, studenți, cadre didactice] urmărind exclusiv obiective electorale. Sunt elaborate decizii ministeriale, acte normative [noile Proiecte de Legi privind Invățământul Preuniversitar] care obligă profesorii, inclusiv pe Consilierii Școlari să urmeze facultăți, programe masterale de care nu au nevoie, însă ca o condiție de rămânere în sistem, deși sunt titulari prin concurs. De la an la an, calitatea cursurilor universitare a scăzut dramatic. Dacă urmezi aceste programe universitare constați că "mergi înapoi". Majoritatea profesorilor de anvergură academică au ieșit la pensie. Evident, cursuri universitare cu plată, foarte costisitoare. Există întelegeri între anumiți decidenți educaționali din minister și diverse facultăți, decanate [indeosebi, de psihologie și psihopedagogie specială] de a crea masiv posturi didactice prin eliberarea din sistem a consilierilor școlari cu experiență masivă însă cu alte specializări la fel de importante, totul facându-se "legal" prin legi și acte normative. În toate domeniile economico-sociale au loc procese revolute similare."■
Adrian Ibiș
CMBRAE

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;Semnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Reflectez la calitatea "specialiștilor" care au conceput proiectele legilor invățământului. Intr-o democrație minimală ar trebui la toate proiectele de lege să se facă publice numele celor care au "trudit" la elaborarea lor. Se lasă impresia că obiectivele urmărite politic vizează promovarea in instituțiile școlare/universitare a cadrelor didactice protejate ca grupuri clientelare de partid, și-atunci desființezi instituții, le comasezi și în felul acesta, chiar dacă înalții specialiști în educație sunt titulari prin concurs rămân fără locuri de muncă și la discreția decidenților politici din Educație, sau de oriunde. Există o practică de tip mafiot guvernamentală, numești miniștrii să facă "reforme", adică să dea legi de desființare instituțională, comasarea, infiltrezi propriile cadre în sistem, distrugi cariere de excepție din învățământ, după care miniștrii sunt extrași (au produs deja răul!) și mutați la alte ministere, tot pentru a le reforma."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea " Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, Bucuresti
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

În ultimii 30 de ani asistăm la valuri de violență împotriva cadrelor didactice de către unii elevi. Directorii școlilor au ascuns acest fenomen inspectoratelor, mass-media pentru a apăra imaginea unităților de învățământ, prestigiul lor. Sunt disfuncționalități grave care țin de sistemul statal. În majoritate școlilor au fost create retele de turnători/informatori în rândul elevilor de către serviciile secrete politice și de către ministerul de interne, de asemenea, funcționează "sub acoperire" cadre didactice, personaje ce țin de subunități "delincvența juvenilă' din instituțiile amintite. Pentru cine și pentru ce lucrează aceste rețele de turnători în rândul elevilor și agenții sub acoperire, în situația in care violența școlară a crescut iar educația a fost destructurată?

în Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

'Prin legile nelegitime, nedrepte promovate de către degradanta clasă politică, coordonată de decidenți instituționali corupți, după 1990, o parte importantă a avuției noastre naționale create cu sudoarea muncii și a jertfei de sânge a înaintașilor români, a fost trecută discret, gradual, sistematic în proprietatea a mii de familii legate de marea corupție. Aceste grupuri familiale și-au trimis "reprezentanții" (rude, colegi, prieteni, parteneri de afaceri) în toate structurile de putere ale statului. Ce poate fi mai grav în istoria unei națiuni! Populația este pasivă, istoric. Modelul este preluat din alte state pretins democratice. Au fost promulgate voalat legi de restrângere a libertăților și drepturilor cetățenești. Legea partidelor politice prin dificultatea îndeplinirii criteriilor de constituire (minimum 10.000 de membrii fondatori în cel puțin zece județe ale țării; în țări occidentale cu tradiție democratică pot fi create constituțional partide de la doi membrii până la câteva sute) îngrădește maximal înființarea altor partide politice din afara sistemului oligarhic financiar-economic-informativ. Instituțiile fundamentale privesc pasiv la derularea acestui fenomen nedemocratic, neumanist.

în Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice (2013)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■Educația, Învățământul și Guvernanții■
■"Întotdeauna salarizarea personalului didactic a fost împinsă la periferia sistemului de către o parte majoritară a guvernanților, posesori de diplome universitare și doctorale discutabile, măsluite. De fiecare dată, Educația a fost marginalizată, în vreme ce Puterea pseudodemocratică a asigurat salarii și pensii speciale, fără a îndrăzni să le diminueze vreodată, oamenilor din instituțiile de forță statală ca instituții de represiune nu a infractorilor, ci ca centrii de represiune a personalităților integre, educate, democratice, altruiste, empatice, justițiare. Nu putem elimina inechitățile sociale, salariale decât prin Schimbări structurale, fundamentale, meritocratice.
Cine poate constitui forța socială capabilă de declanșarea Revoluției Sociale, pașnice? Pasnice, însă Puterea coruptă a foloosit deseori violența extremă a agenților sistemului de represiune statală, foarte bine salarizați/pensii speciale în a produce Răul social. Nu greșim deloc, atunci când afirmăm că oamenii instituțiilor de represiune statală, agenții serviciilor secrete ca poliție politică sunt, în esență, fiii și fiicele s a t a n e i, ca forță a răului, întunericului și a violenței."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Definitivați Legile Învățământului până în septembrie și vom putea realiza majorări salariale pentru toate cadrele didactice" afirma dl. senator și ministru al Educației Cîmpeanu Sorin, demonstrându-și public precaritatea accentuată caracterială. Observăm o grabă debordantă, la fel ca și în cazul proiectelor Legilor securității naționale [considerate de specialiști de tip nord-coreean]. Ce scopuri se urmăresc?
Profesorilor consilieri școlari care-și apără cu abnegație și profesionalism moral instituția CJRAE/CMBRAE îi etichetează dl. ministru Cîmpeanu ca fiind " factori rezistenți la schibare". Numai că, "schimbările" pot fi anti-reformatoare. Nu poti pretinde că reformezi școala românească venind cu proiecte educaționale anonime, politizate, centralizate, bazate pe "opera a 10.000 de specialiști" din Ong -uri și din clientela partidului de care aparții.
Programul "România Educată" este "Programul meu de suflet" afirma sensibil dl. președinte Klaus Iohannis. Este un program educațional național "de suflet" numai în situația în care atragi sectorial cele mai performante echipe de specialiști [cadre universitare, dascăli din preuniversitar, cercetatori] în construcția unei Legi unice care să cuprindă învățământul preuniversitar și universitar."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Multe acte normative și legi care reglementează învățământul, sănătatea, justiția, economia, cultura, administrația și organizațiile de forță se concep în spatele ușilor închise de echipe mixte alcătuite din grupuri de interese majoritar nelegitime politice, oameni de afaceri lacomi și avocați experimentați în eludarea cadrelor legale publice și private. Pentru a înțelege cine controlează statul român este nevoie să facem o prima analiză empirică asupra sistemului de salarizare discreționar, inechitabil, imoral, catastrofic social legat de anumite straturi și categorii sociale ale clasei de sus."■ ☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Cei aflați la Putere, guvernanții vorbesc și iau măsuri de contracarare a deficitelor bugetare și de austeritate dure pe spatele populației țării, ca și cum nu ei au fost la conducerea statului. Cetățenii trebuie să sufere, prin moduri de viață Inferioare, degradante în raport cu alte țări europene, ca urmare a incompetenței oamenilor puterii, a corupției politico-economice generalizate, a deciziilor politice luate în avantajul clientelei dr partid și de stat, a mafiilor politice locale și centrale, conservând strategic salariile și pensiile speciale, folosindu-se discreționar instituțiile de forță statală împotriva cetățenilor români militanți, integri, onești.

în Intelligence. Studii de securitate
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Până la lovituri de stat și revoluții, ordinea constituțională a unui stat este răsturnată de nefuncționalitatea regimului democratic, a statului social de drept, a separație puterilor datorită marii corupții politico-economice, a încălcării sistematice, voalate de către instituțiile de forță statală a drepturilor și libertăților cetățenești, a încheierii de tratate strategice și contracte economico-sociale în defavoarea societății, a țării. Lipsa de moralitate în politică, hărțuirea personalităților integre, promovarea canaliilor în funcții cheie statale, inversarea sistemului de valori morale, naționale, trusturi de presă și de televiziune folosite discreționar de către mafiile politice, economico-financiare completează tabloul răsturnării ordinii constituționale într-un stat.
Este și cazul țării noastre, România."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Societatea a fost împinsă către periferia degradării umane, sociale și instituționale, fenomen nespecific statului social de drept, regimului politic democratic. Prin indolența, mimarea activismului civic, neprofesionalismul, neștiința, corupția mascată a factorilor decidenți politici, părți importante din instituțiile statului au fost "privatizate" în interesul mafiilor sistemice locale și centrale. Cei mai mulți cetățeni nu au la cine a se adresa în respectarea legilor țării, pentru că angrenajul statal nu-i mai reprezintă, nu-i mai protejează, securizează. Este îndeajuns să privești numai fizionomiile unor personaje din instituțiile de forță și a celor din lumea interlopă să-ți dai seama că nu este nicio deosebire între ele, ba dincontră, există o Frăție a lor. Ne gândim că, în istoria omenirii au murit sute de milioane de oameni, pentru ca într-un început de iarnă din 1948 să fie adoptată de ONU, Declarația Universală a Drepturilor Omului. Această "Frătie" distruge barbar Declarația Universală."■
☆Adrian Ibiș

în Intelligence. Studii de securitate
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"În societatea românească, în instituțiile statului nu se aplică deloc sau se aplică parțial componente esențiale legate de securitatea națională, a cetățenilor, legate de securitatea politică, securitatea socială, securitatea educațională, securitatea alimentară, securitatea energetică, securitatea societală, medicală, însă se face din greu, în condiții secrete, poliție politică, repet poliție politică, 24 de ore din 24 de ore. Sume de bani colosale intră în salariile personalului poliției politice, în pensiile lor speciale, în tehnicile de manipulare, intoxicare, compromitere, calomniere, diversiune, în dispozitivele tehnotronice de suprimare psihologică și uneori fizică a personalităților creative democratice, autentice, antiinfractionalitate gravă. Poliția politică pregătește, educă și își plasează oamenii in funcții cheie ale statului si ale instituțiilor, în mass media, în instituțiile de forță."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, 2012 (2012)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Marile averi în Lume, indiferent de protagoniștii lor și de țara de origine, au fost realizate prin afaceri clientelare, colaborări conspirative cu serviciile secrete politice, prin contracte preferențial-politice cu Statul, prin injustiție, înaltă corupție, trădare și crimă organizată. Important este ca prin programe guvernamentale, instituțiile abilitate să returneze legal sume importante către cetățenii onești din orice societate umană, și pentru depășirea crizei economice, morale mondiale."■
Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Mari oameni de stat", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Fundamentul oricărui regim democratic îl constituie Statul de Drept. Societatea civilă poate să aibă mii de partide politice, în lipsa statului de drept, acestea devin sateliți ai forțelor oligarhice, nedemocratice.
În esență, în istoria umanității au murit zeci, sute de milioane de oameni pentru instaurarea constituțională a statului de drept, a democrației, a respectării drepturilor și libertăților sacre cetățenești. Este nevoie ca această luptă să aibă continuitate. Democrația înseamnă luptă civică continuă. Dramatismul nefuncționării regimurilor democratice, în România și în cele mai multe țări ale lumii, este dat de numirile politice în funcțiile cheie ale aparatului statului de drept. Prin urmare, numirile trebuie să fie făcute nu din subsistemul politic, ci din mediile civile, economice, educaționale, științifice, universitare și academice pentru funcțiile statale: ministrul de interne și administrației, ministrul justiției, procurorii generali, procurorii șefi [civili și militari], șefii structurilor serviciilor secrete de informații, naționale și departamentale, ministrul aparării. Bătălia politică se dă acerb tocmai pentru aceste funcții, în scopul controlului total asupra statului de drept [practic, anularea lui] și a societății civile."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, 2013 (2013)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Intelligence-ul românesc poate ieși din saloanele moderne, elegante ale congreselor, consfătuirilor și seminariilor interminabile, având capacitatea de a se decupla de zona politicului corupt și de a se concentra sistematic, metodic asupra prevenirii și combaterii marii corupții politico-financiar-economice, de asigurare a securității energetice a țării prin protejarea, modernizarea sistemului energetic național, de susținere a creării și securizării sistemului de irigații național, de dezvoltare impetuasă a turismului, de asigurare a securității sociale (reducerea șomajului, reconversia profesională, asigurarea traiului decent), de dinamizare a securității educaționale prin creșterea calității actului educațional, întărirea sentimentelor patriotice, a educației morale, oprirea exodului inteligenței românești și a crizei de sistem, de creare a fundamentelor sistemului meritocratic. Aceste obiective sunt esențiale pentru modernizarea României și nu interpretarea la nesfârșit a unor fenomene, procese ultrasecundare, fără efecte în asigurarea progresului social al țării, așa cum s-a procedat lamentabil de multe decenii.

în Intelligence. Studii (2012)
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"În România, Securitatea agricolă și implicit Securitatea alimentară sunt în stare de avarie prin inexistența strategică a Sistemului Național de Irigații, ca urmare a neprofesionalismului și trădării decidenților politici, a guvernanților, a parlamentarilor.
Fiind doctor în "Îmbunătățiri funciare" și relativ specialist în securitate națională, senator, domnul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, după ce a reformat învațământul românesc prin implementarea noilor Legi, așteptăm frenetic să se întoarcă la originile profesionale și să creeze tehnic și legislativ, în sfârșit, Sistemul Național de Irigații, unde are răspunderi excepționale."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;Semnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

■"Serviciile secrete ca poliție politică au transformat rețelele masive de informatori/turnători în relații sistemice de putere totalitaristă [Statul Paralel], care se substituie instituțiilor fundamentale ale statului. Toate comisiile de elaborare și votare a proiectelor de legi din parlament, ministere, guvern sunt infiltrate de indivizi aparținând organelor de represiune ale statului, elaborând acte normative în interesul Statului Paralel și în defavoarea cetățenilor români."■
☆Adrian Ibiș

în Cartea "Intelligence. Studii de securitate", Editura Pansofia, București
Adăugat de Adrian Ibiș;Semnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Gigi Becali ne-a dat lecții la tembelizor ce este plagiatul, în special academicienilor și profesorilor universitari din Consiliul Național de Atestare a Titlurilor Universitare, care, "neștiind ce este", au dat verdict că Victor Ponta a plagiat la doctorat

Știm că te pricepi la oi,
Dar asculă-aici la noi:
Precum leul nu-i cotârlă,
Doctoratul nu e târlă.

epigramă de din Plagiere și plagiatori (12 iulie 2012)
Adăugat de George BudoiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiAu fost scrise 6 comentarii până acum.
Participă la discuție!
în alte limbiTextul original este scris în limba română.

Universitatea înseamnă verticalitate, corectitudine și nu mită, furt sau minciună. Din nefericire, școala suferă din pricina acestor tare. Plagiatul practicat de unii studenți, ca și de unii profesori, cumpărarea lucrărilor de licență, mita pentru promovarea examenelor sunt practici care caracterizează din nefericire o parte a învățământului universitar românesc.

în discurs la Universitatea A.I. Cuza din Iași (1 octombrie 2007)
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

In activitătile de consilere socio-educaționale și socio-psihopedagogice ale elevilor, cadrelor didactice, părinților, respectarea Principiului Confidențialității este fundamentală. Informațiile privind viața privată, familială colegială, emoțională, problematica sensibilă a tinerilor trebuiesc protejate total. Prin urmare, în funcțiile de psiholog, consilier școlar, psihopedagog, pedagog, sociolog nu pot lucra profesori "sub acoperire" aparținând subunităților [inclusiv, subunitatea "delincvența juvenilă"] din ministerul de interne și din serviciile secrete ca poliție politică. Este firesc ca acești agenți să iasă din sistemul de învățământ și să-și dedice profesia destructurării rețelelor de crimă organizață la nivelul tinerilor delincvenți.

în Intelligence. Studii de securitate
Adăugat de Adrian IbișSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook