Cel care nu mizeazeă decât pe Ființă, nu cunoaște decât uzura. Forța modernității permanente este imposibilitatea de a epuiza neantul.
Peter Sloterdijk în L'heure du crime et le temps de l'oeuvre d'art (1 decembrie 1999)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Citate similare
Imposibil este doar un cuvânt mare care a fost aruncat de oameni mărunți care găsesc că e mai ușor să trăiești în lumea care li s-a dat, decât să exploreze puterea pe care o au ca să o schimbe. Imposibilitatea nu e un fapt. Este o opinie. Imposibilitatea nu e o declarație. Este o îndrăzneală. Imposibilitatea este un potențial. Imposibilitatea este temporară. Imposibilitatea este nimic.
citat din Muhammad Ali
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă prin gândire îi corespundem Ființei, îi corespundem neantului prin salturi îndrăznețe în operare, căci voința, activitatea, compoziția sunt răspunsuri adecvate care urmează descoperirii faptului că în neant nu există nimic de recunoscut, ci totul rămâne de înfăptuit. Se poate spune, astfel, că neantul este elementul modernității. La începutul său a fost și rămâne fapta sau, pentru a folosi limbajul contemporan, întreprinderea. În neant, voința capabilă de operare permite instituirea unor enorme teritorii de artificializare crescândă, iar aceste teritorii îi oferă gândirii ulterioare materia reflecției asupra ființării.
Peter Sloterdijk în L'heure du crime et le temps de l'oeuvre d'art (1 decembrie 1999)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Omul este o ființă liberă, o conștiință creatoare: doar ființa care suferă este o ființă necesară. Existența fără nevoi este o existență superfluă;o ființă fără nevoie este o ființă fără cauză;o ființă fără suferință este o ființă fără esență. O ființă fără suferință nu este nimic altceva decât o ființă fără sensibilitate, fără materie.
citat din Ludwing Feuerbach
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Imposibilitatea, precum vinul
Imposibilitatea, precum vinul,
Înviorează pe omul care o testează;
Posibilitatea n-are savoare
Combină cristalinul,
Inefabilul șansei strop,
Cu cinzeaca de alcool dată pe gât,
Iar ingredientele vrajei devin mult mai certe
Decât Judecata de Apoi. Atât.
poezie de Emilly Dickinson, traducere de Petru Dimofte
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
- filozofie
- Filosofia reprezintă forma organizată de rezistență față de reflecția asupra monstruozității Ființei.
definiție de Peter Sloterdijk în Ni le soleil ni la mort. Jeu de piste sous forme de dialogue avec Hans-Jürgens Heinrichs (2003)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Căci, în cele din urmă, ce este omul în natură? Un neant, în ceea ce privește infinitul, un tot în ceea ce privește neantul, mijlocul dintre totul și nimic. Este în mod infinit îndepărtat de cele două extremități, dar ființa sa nu se află la o distanță mai mică de neantul din care se trage decât de infinitul în care este înghițit.
Blaise Pascal în Cugetări
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ce este impotența?
Este acel fenomen care apare când forța de atracție a pământului este mai mare decât forța de atracție a femeii...
întrebări și răspunsuri
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Suveranul, care nu este decât o ființă colectivă, nu poate fi reprezentat decât prin el însuși.
Jean-Jacques Rousseau în Despre contractul social (1762)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Vorbirea este mai grea decât orice altă lucrare și ea nu servește decât celui care o cunoaște temeinic.
citat din Ptahhotep
Adăugat de Corneliu Tocan, Ph.D., M.Sc.
Comentează! | Votează! | Copiază!
Fanatismul își are originea logică în numărarea inversă până la Unu, care nu tolerează nimic și pe nimeni lângă sine. Acest Unu e mama intoleranței. Cine spune doi, spune cu unul prea mult. Secundum non datur.
Peter Sloterdijk în Zelul față de Dumnezeu. Despre lupta celor trei monoteisme (2012)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
A fi sensibil, adică a fi real, înseamnă a fi obiect al simțurilor, și deci a avea în afara sa obiecte sensibile, obiecte ale sensibilității. Sensibilitatea este singura formă de cunoaștere umană prin care ne sunt date obiectele. Acestea nu pot fi date omului decât în măsura în care îl "afectează";ca ființă senzorială el este o ființă care este afectată de obiecte, pasivă;o ființă care suferă.
Immanuel Kant în Critica rațiunii pure
Adăugat de Andrei
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ceea ce desăvârșește neputința noastră de a cunoaște lucrurile este faptul că, în ele însele, lucrurile sunt simple și că noi suntem alcătuiți din două firi opuse și diferite ca genuri, din suflet și trup;căci este cu neputință ca partea care raționează în noi să fie altfel decât spirituală. Și, în cazul în care am pretinde că suntem numai corporali, asta ne-ar înlătura și mai mult de la cunoașterea lucrurilor, întrucât nu este nimic mai de neconceput decât să spui că materia se cunoaște pe sine.
Blaise Pascal în Scrieri alese
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
A trăi obișnuit înseamnă să fi prins în capcana structurilor revolute, plictisitoare, mediocre cotidiene. A ieși din obișnuit înseamnă actele de creație permanente, forța de a învinge răul social, forța dragostei de a menține și dinamiza mari prietenii peste timp, forța intimă ce asigură intesitatea maximă a celui mai nobil sentiment față de cea mai apropiată persoană de lângă noi. Ea, El, Noi.
Adrian Ibiș în Cugetări. Reflecții etice și socio-filosofice (martie 2013)
Adăugat de Adrian Ibiș
Comentează! | Votează! | Copiază!
Lingura nu cunoaște uzura morală.
aforism de Valeriu Butulescu din Stepa memoriei
Adăugat de Lucian Velea
Comentează! | Votează! | Copiază!
Sunt disponibile și traduceri în spaniolă, germană, aromână și arabă.
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!
Bogăția supremă de ființă reprezintă realiter un scop superior unei rarefacții ontologice. Acolo unde este adevăr există mai multă ființă decât în aparență sau eroare, care reclamă ființă fără să o dețină. Maximitatea ființei este deci scopul suprem, și totodată sursa de ființă a tuturor scopurilor derivate: manifestarea ființei are natura unei cascade ontologice, ea fiind astfel o ontofanie.
Vlad Mureșan în Arhitectonica valorilor
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
- imposibilitate
- Imposibilitatea nu este decât o sumă de mari posibilități nerealizate. Ea dezvăluie un avansat stadiu al vieții și totuși, o nefinalizată călătorie.
definiție de Sri Aurobindo
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Trebuie să simți în tine excedentele de vis ale propriei tale epoci și teroarea ei pentru a avea ceva de spus ca intelectual contemporan. Vorbim, într-o oarecare măsură, fiind încărcați de uimire și de groază sau, mai general, de potențialele extatice ale propriei noastre epoci. Nu avem alte mandate. Ca scriitori de astăzi, noi nu suntem investiți de un zeu sau de un rege. Nu suntem curierii absolutului, ci niște indivizi care auzim exploziile din vremea noastră. Cu acest mandat se prezintă astăzi scriitorul în fața publicului său și, ca regulă generală, nu e vorba decât de "propria sa experiență". Aceasta poate să fie și ea un puternic expeditor atunci când își aduce mărturia asupra monstruosului.
Peter Sloterdijk în Ni le soleil ni la mort. Jeu de piste sous forme de dialogue avec Hans-Jürgens Heinrichs (2003)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Nu vom epuiza niciodată lucrurile bune, fiindcă sunt mai mult decât suficiente pentru fiecare.
Ronda Byrne în Secretul Legea Atracției
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Goetz: Da, Dumnezeule, ești nevinovăția insăși: cum ai putea concepe neantul, tu care ești plenitudinea? Privirea ta este lumina și schimbă totul în lumină: cum ai putea cunoaște penumbra din inima mea? Iar mintea ta atotcuprinzătoare cum ar putea pătrunde în tiparele minții mele fără a le sparge? Ură și slăbiciune, violență, moarte, supărare, astea vin numai de la om; acestea sunt împaratia mea, și sunt singur în ea: ce se petrece aici nu mi se poate imputa decât mie.
replici celebre din piesa de teatru Diavolul si bunul Dumnezeu, scenariu de Jean-Paul Sartre (7 iunie 1951)
Adăugat de Calotă Marian
Comentează! | Votează! | Copiază!
Voința individului nu este altceva decât sinele său propriu-zis, adevăratul miez al ființei sale;tot ea constituie fundamentul conștiinței lui ca un substratum imuabil și prezent întotdeauna, de care nu s-ar putea desprinde. Asta pentru că el însuși este așa cum voiește, și voiește așa cum este. Prin urmare atunci când e întrebat dacă ar putea voi altceva decât voiește, de fapt e întrebat dacă ar putea fi altfel decât este, lucru pe care nu-l cunoaște.
Arthur Schopenhauer în Lumea ca voință și reprezentare
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!