Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sergiu Celibidache

Bucuria mă bucură, neliniștea mă neliniștește.

în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiA fost scris un comentariu până acum.
Spune-ți părerea!

Citate similare

Dragostea face suferința și neliniștea altuia neliniștea și suferința ta și bucuria și liniștea ta, liniștea și bucuria altuia.

în Diverse gânduri, reflecții, sfaturi și povețe în slujba unei vieți cu scop
Adăugat de saraSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Nu ajunge să cunoști notele și procedeele instrumentale.

în Das Orchester, interviu (1976)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache
conștiință
Conștiința – trăire absolută, necondiționată, a luminii puternice.

definiție clasică de în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Ca moldovean mi-aș dori să pricep viața așa cum romașcanul Sergiu Celibidache înțelegea muzica.

aforism de
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Antologia aforismului românesc contemporan
cumpărăturiAntologia aforismului românesc contemporan, ediția a II-a
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!

Pe Sergiu Celibidache puteai ori să-l iubești, ori să-l urăști.

în interviu (29 octombrie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Muzica nu este un limbaj. O limbă se folosește de convențiile unor simboluri, care apar în discursivitate, și se folosește de sensuri polivalent semantice.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Am mari satisfacții în domeniul muzicii. Filarmonica din Berlin recheamă ca dirijor pe viață, cu drepturi de pensie și autoritate de popă. Nu duc. Filarmonica din New York, la fel. Rămân liber și independent.

în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Sergiu Celibidache a fost cel care mi-a deschis definitiv calea... perspectiva... felul în care tu, ca muzician, poți să te exprimi și să-i determini cât mai eficient pe cei din jur în a face muzică.

în ziarul Universul Radio, interviu (5 noiembrie 2006)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Știi, dacă ești cel mai bun o pot ști și cei care se pricep puțin, dar dacă ești cel mai scump o știu toți, se vede, e scris în contract...

în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonurile pot forma și epifenomene care cad în afara sferei de percepție umană, care, acustic, se percepe de la 16 vibrații până la 20000 și, muzical, de la 32 până la 8000.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache
spirit uman
Spiritul uman este o entitate indivizibilă, în sine închisă, care se confruntă mereu cu o multitudine de înfățișări. Este un "unu" și poate avea de-a face, în același timp, doar cu un alt "unu".

definiție clasică de în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Spiritul liber poate să urmărească tendințele contrare a doi factori muzicali aflați în conflict; și doar din imbold propriu, indisolubil, înspre libertate îi este dat să observe mai departe atâta ne-libertate, astfel încât să poată percepe înfrângerea conflictului ce l-a purtat cu sine.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Al doilea ton este egal celui dintâi – în contrastul dintre două tonuri egale se materializează cele mai elementare structuri de sunet (care iau în calcul timpul și care sunt ipoteza potrivită) pentru ca metamorfoza tuturor datelor de ton, în muzică, să fie desăvârșită.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Acest "a nu putea face altfel" al conștiinței pure nu este o limitare. Această identitate eternă, ce-și rămâne sieși egală, este actualizarea neîntreruptă, mereu înnoitoare, a naturii sale; reducția finală ce acționează efectiv, omniprezent și atotcuprinzător, corelația divină a existenței absolute.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Muzica nu este "ceva" ce se lasă cuprins, prin simboluri și convenții de limbaj, într-o definiție. Ea nu corespunde niciunei forme de existență palpabilă. Muzica nu este "ceva". Ceva poate deveni, însă, muzic㠖 în condiții restrânse, unice.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Arta nu-i ceva în sine ca să aibă drepturi sau datorii. Arta este ce faci mata din senzațiile care te mișcă. Arta rămâne în om. Orice om poate să treacă de la valorile pe care le-ating senzații de orice natură ar fi la transcenderea senzațiilor.

citat clasic din
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Valeriu Butulescu

Răsăritul soarelui bucură tot ce e viu. În bucuria lor, cocoșii sunt cei mai zgomotoși.

aforism de din Stepa memoriei
Adăugat de Lucian VeleaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Victor Martin

Prostul se bucură de victoria deșteptului, iar deșteptul de bucuria prostului.

antimetabolă aforistică de din Carte de citit la volan
Adăugat de Lucian VeleaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiAu fost scrise 4 comentarii până acum.
Participă la discuție!
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Sergiu Celibidache

Primului ton îi urmează ceva diferit... Cu primul ton am constat că acesta nu este numai o apariție spațială, ci are și o dimensiune temporală. Familia sa se ivește după el. De aceea, pentru prima oară în acest spațiu îngust, avem de-a face cu un fenomen care va rămâne de însemnătate, de esență, pentru tot ce se va ivi mai târziu.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentru că este re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, să poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook