Bucuria mă bucură, neliniștea mă neliniștește.
Sergiu Celibidache în interviu
Adăugat de Veronica Șerbănoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Spune-ți părerea!
Citate similare
Dragostea face suferința și neliniștea altuia neliniștea și suferința ta și bucuria și liniștea ta, liniștea și bucuria altuia.
Ioan Hapca în Diverse gânduri, reflecții, sfaturi și povețe în slujba unei vieți cu scop
Adăugat de sara
Comentează! | Votează! | Copiază!
Nu ajunge să cunoști notele și procedeele instrumentale.
Sergiu Celibidache în Das Orchester, interviu (1976)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
- conștiință
- Conștiința trăire absolută, necondiționată, a luminii puternice.
definiție clasică de Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Ca moldovean mi-aș dori să pricep viața așa cum romașcanul Sergiu Celibidache înțelegea muzica.
aforism de Constantin Ardeleanu
Adăugat de Veronica Șerbănoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!
Pe Sergiu Celibidache puteai ori să-l iubești, ori să-l urăști.
Horia Andreescu în interviu (29 octombrie 2016)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Muzica nu este un limbaj. O limbă se folosește de convențiile unor simboluri, care apar în discursivitate, și se folosește de sensuri polivalent semantice.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Am mari satisfacții în domeniul muzicii. Filarmonica din Berlin mă recheamă ca dirijor pe viață, cu drepturi de pensie și autoritate de popă. Nu mă duc. Filarmonica din New York, la fel. Rămân liber și independent.
Sergiu Celibidache în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Sergiu Celibidache a fost cel care mi-a deschis definitiv calea... perspectiva... felul în care tu, ca muzician, poți să te exprimi și să-i determini cât mai eficient pe cei din jur în a face muzică.
Horia Andreescu în ziarul Universul Radio, interviu (5 noiembrie 2006)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Știi, dacă ești cel mai bun o pot ști și cei care se pricep puțin, dar dacă ești cel mai scump o știu toți, se vede, e scris în contract...
Sergiu Celibidache în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tonurile pot forma și epifenomene care cad în afara sferei de percepție umană, care, acustic, se percepe de la 16 vibrații până la 20000 și, muzical, de la 32 până la 8000.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
- spirit uman
- Spiritul uman este o entitate indivizibilă, în sine închisă, care se confruntă mereu cu o multitudine de înfățișări. Este un "unu" și poate avea de-a face, în același timp, doar cu un alt "unu".
definiție clasică de Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Spiritul liber poate să urmărească tendințele contrare a doi factori muzicali aflați în conflict; și doar din imbold propriu, indisolubil, înspre libertate îi este dat să observe mai departe atâta ne-libertate, astfel încât să poată percepe înfrângerea conflictului ce l-a purtat cu sine.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Al doilea ton este egal celui dintâi în contrastul dintre două tonuri egale se materializează cele mai elementare structuri de sunet (care iau în calcul timpul și care sunt ipoteza potrivită) pentru ca metamorfoza tuturor datelor de ton, în muzică, să fie desăvârșită.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Acest "a nu putea face altfel" al conștiinței pure nu este o limitare. Această identitate eternă, ce-și rămâne sieși egală, este actualizarea neîntreruptă, mereu înnoitoare, a naturii sale; reducția finală ce acționează efectiv, omniprezent și atotcuprinzător, corelația divină a existenței absolute.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Muzica nu este "ceva" ce se lasă cuprins, prin simboluri și convenții de limbaj, într-o definiție. Ea nu corespunde niciunei forme de existență palpabilă. Muzica nu este "ceva". Ceva poate deveni, însă, muzică în condiții restrânse, unice.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Arta nu-i ceva în sine ca să aibă drepturi sau datorii. Arta este ce faci mata din senzațiile care te mișcă. Arta rămâne în om. Orice om poate să treacă de la valorile pe care le-ating senzații de orice natură ar fi la transcenderea senzațiilor.
citat clasic din Sergiu Celibidache
Adăugat de Veronica Șerbănoiu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Răsăritul soarelui bucură tot ce e viu. În bucuria lor, cocoșii sunt cei mai zgomotoși.
aforism de Valeriu Butulescu din Stepa memoriei
Adăugat de Lucian Velea
Comentează! | Votează! | Copiază!
Prostul se bucură de victoria deșteptului, iar deșteptul de bucuria prostului.
antimetabolă aforistică de Victor Martin din Carte de citit la volan
Adăugat de Lucian Velea
Comentează! | Votează! | Copiază!
Participă la discuție!
Primului ton îi urmează ceva diferit... Cu primul ton am constat că acesta nu este numai o apariție spațială, ci are și o dimensiune temporală. Familia sa se ivește după el. De aceea, pentru prima oară în acest spațiu îngust, avem de-a face cu un fenomen care va rămâne de însemnătate, de esență, pentru tot ce se va ivi mai târziu.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentru că este re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, să poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.
Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!