Să ne iubim în ploaie
Să ne iubim, iubita mea, în ploaie
Stropi să-ți scalde chipul tău
Eu să fiu un zeu sub soare,
Tu un curcubeu.
Să ne iubim, iubito, în ploaie
Și stropi să cadă pe părul tău frumos,
Eu să fiu un înger care moare,
Tu să fii un Hristos.
Să ne iubim, iubita mea, în ploaie,
Și ploaia să fie un castel,
Eu să fiu un rege și tu regină
Și să trăim cu dragoste în el!
Să nu ne speriem de ploaie,
Căci ea este apa sfântă, care vine din cer,
Noi suntem două taine,
Și iubirea noastră - un mister.
poezie de Vladimir Potlog (29 iunie 2009)
Adăugat de Vladimir Potlog
Votează! | Copiază!
1 Ion Untaru [utilizator înregistrat] a spus pe 1 iulie 2009: |
Nu este bine să Îl compari pe Domnul Hristos cu un om și invers: pe nici un om cu Dumnezeu! Măcar din teamă dacă nu din credință. Nu este bine să vorbim cu ușurătate despre cele de sus, pentru că se vor întoarce împotriva noastră. Eu îți doresc toate cele bune. |
2 LePrax [din public] a spus pe 20 august 2009: |
De acord cu Ion Untaru. |
3 Fonfonel [din public] a spus pe 5 octombrie 2009: |
Nu e numai blasfemie, este si lipsa de talent. Sterge chestia asta careia ii zici poezie, si traiste in anonimat, ca e mai bine. |
4 Atena [din public] a spus pe 6 octombrie 2009: |
Fonfonel! Ești prea categoric în sentințele tale! Îți cam place să faci pe procurorul. Te crezi deja un Hristos al criticii literare! Vladimir nu e Eminescu. E doar un tânăr care încearcă să dea suferinței sale o formă lirică. Vrea să comunice. Versificația lui e simplă, dar de bun simț. Efortul său merită puțină bunăvoință. Cât privește treaba cu blasfemia, încearcă să te desprinzi de noaptea medievală. Iisus Hristos, înainte de toate a fost UN OM. Un om care a iubit oamenii atât de mult, încât a murit pentru ei |
5 Ion Bardung [din public] a spus pe 11 octombrie 2009: |
Arthur Rimbaud s-a lăsat de scris la vârsta de 20 de ani. Nici n-ar fi avut nevoie să continue. Poeții sunt oameni ciudați, unii chiar cu probleme la mansardă. Toți au, însă, un punct comun, și anume blestemul cu care au fost "înzestrați" (cum spunea odata și poetul Daniel Corbu). Cei care nu sunt blestemați în această conjunctură ar trebui să înceteze a se mai considera astfel. Mă rog, ei n-au de unde ști, însă pot fi atenționați de cei mai în măsură să o facă. Așa că, Vladimir, ia aminte de la mine: nu ești blestemat. În portavocea Atenei probabil că a intrat prea mult praf sau alți corpusculi străini. Prezintă distorsiuni. |
6 Atena [din public] a spus pe 11 octombrie 2009: |
Ioane, Mare lucru n-am înțeles din comentariul tău. Eu nu știu de unde ai scos treaba cu blestemul... Toate comentariile mele au fost binevoitoare față de Vladimir. Dar îmi place ce asigurări nostime îi dai tu poetului: "ia aminte de le mine: nu ești blestemat" Se simte în glasul tău siguranța profetului infailibil. Vorbești de parcă ai fi Moise. Nu știu cât praf o fi în "portavocea" (?!)mea, dar tu cu siguranță ar trebui să mai dai cu aspiratorul prin propria-ți mansardă. E scandalos. Rimbaud a încetat să scrie la douăzeci de ani, în vreme ce tu continui, până la adânci bătrânețe, fără a dovedi cea mai elementară vocație. |
7 Ion Bardung [din public] a spus pe 11 octombrie 2009: |
Dacă n-ai înțeles, e clar! Trebuie să ai în vedere faptul că eu nu sunt poet! Nici n-am zis c-aș fi. Iar lovești în gol, din câte văd. |
8 Vladimir Potlog [autorul] a spus pe 11 octombrie 2009: |
vă mulțumesca la toți care a ți cometat și votat poezile mele. eu scriu cu greu și de a ce scriu cu greșel, dar eu am zis că vreu să om nu poet eu prin poezile mele vrea sa arăt că și invalizi sânt oamenii care trebui să fii luații în seamă pentru mine ficare om e un Hristos pentru că mă pot ajuta cu ceava. |
9 Ion Bardung [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Vladimir, cu riscul de a fi indiscret, pentru care imi cer iertare, te intreb: suferi de invaliditate? |
10 Simona [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Da, Ion. Vladimir suferă de invaliditate. Iar tu, prin comentariile tale răutăcioase, îi faci viața amară. Iar în cazul acesta, întrebarea nu-și are rostul. Fotografia vorbește de la sine. |
11 Atena [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Ioane, Intrebarea ta nu este nici pe departe indiscreta. Ea denota insa oarece probleme educationale. Citind poezia comentata si comentariile rautacioase ale unora dintre voi oricine poate deduce handicapul vostru spiritual. Spre deosebire de comentariile voastre poezia lui Vladimir este valida. |
12 Atena [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Explicație: Domnul Bardung ne informează că poezia e un "blestem", pe care un om îl are sau nu-l are. Iar cei care scriu fără să fie "blestemați" își pierd vremea și enervează cititorii. Dacă cineva e curios și vrea să afle dacă e "blestemat" sau nu, se poate supune, benevol, "testului Bardung", care e gratuit pentru că nu valorează nimic. |
13 Ion Bardung [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Aruncati degeaba cu laturi. Cum nu sunt femeie, nu studiez pozele barbatilor. Sincere scuze, Vladimir, daca te-am jignit cu ceva. Atena, gandesti marunt, nu mai am ce disuta cu tine. M-am convins in ceea ce te priveste. Nu eu am spus ca poezia este asemenea unui blestem, ci poetul Daniel Corbu. Eu doar sunt de acord cu el. Veninul tau, Atena, este apa de ploaie. Si bagheta-ti magica, o creanga vestejita. |
14 Vladimir Potlog [autorul] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Da eu sufăr de paralizie infantilă Muțumesc Atena de comentarii |
15 Atena [din public] a spus pe 12 octombrie 2009: |
Ioane, Văd că-ți place mult "apa de ploaie" așa că-ți mai servesc un duș. Am sancționat siguranța cu care dai tu verdicte în procesul: cine e și cine nu e poet. Te și văd proțăpit la intrarea în Uniunea Scriitorilor, făcând selecția, ca doctorul Mengele la Auschwitz Triaj. Cu riscul de a mă socoti demodată, îți repet. Mi se pare de prost gust să întrebi pe cineva: Domnule! Nu te supăra! Ești cumva invalid? Dacă crezi că greșesc poți depune contestație la Comisia de Etică și Litigii de pe lângă Judecătoria de Apoi. |
16 Adonis [din public] a spus pe 13 octombrie 2009: |
Vladimir, îmi plac foarte mult poeziile tale; sunt pline de sensibilitate și iubire. Felicitări! Succes în continuare! |
17 Fonfonel [din public] a spus pe 14 octombrie 2009: |
Doamna Atena, nu mai acuza pe nimeni in timp ce tu faci la fel. Nu ma cred nici critic literar, si nici Hristos al criticii literare(de unde dracilor ai scos-o pe asta?) Tu in schimb dece te legi de toata lumea "impartind" dreptatea in felul tau? Nu ma poti obliga nici cu exemple solide ca trebuie sa-mi placa anumite poezii. Citeste si prin alte parti sa vezi ca laud pe cine consider eu ca merita laudat. De mine! Nu iti impun sa lauzi la randul tau aceiasi oameni. Eu m-am referit la poeziile lui, fa si tu la fel, indiferent daca iti plac sau nu. Lasa-ma pe mine, ca nu imi afisez aici talentul literar, nici nu m-am dat drept Hristos al criticii literare, cum afirmi. Si mai e ceva: nu mi-L prezenta mie pe Iisus Hristos, cunosc poate mai mult despte El decat tine. Daca vei citi undeva ca am scris ceva aiurea despre Hristos, cum scriu altii, ai voie sa ma combati. |
18 Atena [din public] a spus pe 14 octombrie 2009: |
Fonfonel! Nu trebuie sa te superi. E doar un schimb de pareri. Mi s-a parut deplasat sa-i ceri cuiva sa-si stearga poemele de pe sait, in conditia in care chiar tu recunosti ca n-ai abilitati de critic literar. Eu nu-mi permit sa-L prezint pe Hristos nimanui. Am scos doar in evidenta latura UMANA a existentei Sale. Dar si aici afisezi o siguranta si o superioritate, de parca L-ai fi cunoscut personal pe Iisus. Multumesc pentru dreptul conditionat de a te combate, formulat in finalul comentariului. Dreptul acesta imi revine neconditionat, din oficiu, cata vreme iti exprimi gandurile pe un site public. Incearca sa zambesti, totusi. Te prinde mult mai bine. O zi frumoasa! |
19 LePrax [din public] a spus pe 24 octombrie 2009: |
Stai sa vad..Deci eu personal imi cer scuze Vladimir.Nu stiam..Si aruncand o a doua privire asupra poeziilor tale imi dau seama ca efortul si gandurile iti sunt mult mai mari ca ale majoritatii poetilor.Imi pare rau ca te-am criticat fara sa te cunosc! |
20 LePrax [din public] a spus pe 24 octombrie 2009: |
Iar voi critici batrani de varste batrane nu mai la cearta suneti buni?...rusine |
21 Artemis [din public] a spus pe 24 octombrie 2009: |
LePrax, dacă ești atât de tânăr, n-ar trebui să fii așa de nervos. Ar trebui să știi cum să-ți controlezi reacțiile. Și de unde până unde ai dedus că toți cei care au scris aici, mai sus, ar fi bătrâni?! Cumva îi cunoști personal pe toți?! |
22 Atena [din public] a spus pe 25 octombrie 2009: |
LePrax, Există probabilitatea ca unii din criticii de pe acest sait să fie mai bătrâni. Vârsta înseamnă lectură și experiență. În schimb, în cazul tău, chiar dacă-ți vei alege pseudonimul Matusalem, vede oricine că ești necopt. Păcat că, nici mămica, nici doamna Andronescu nu te-au învățat să fii respectuos cu vârsta oamenilor. Asta e. Generație de hip hop. Băieți de băieți. Eu am dat tonul acestor comentarii, pentru că unii critici (printre care și junimea voastră) s-au năpustit asupra creației lui Vladimir. Constat, din scuzele adresate, că-ți pare rău. Deci, demersul meu a avut efectul dorit. Atunci de ce ești așa nervos? |
23 Lesas [din public] a spus pe 25 octombrie 2009: |
LePax, daca esti tanar ar trebuie sa stii sa scrii "nu mai" = numai, iar suneti in sunteti. |
24 VladBalan [din public] a spus pe 28 octombrie 2009: |
Sincer eu nu sunt de acord cu certurile acestea. |