Mărturisire
Am scris SF-uri, poezii,
(Într-un cuvânt: literatură)
Confrații spun că-s fantezii
Eu cred că-s... acte de cultură.
epigramă de Cornelia Georgescu
Adăugat de anonim
Votează! | Copiază!
Vezi epigrame despre poezie, epigrame despre literatură, epigrame despre cuvinte sau epigrame despre cultură
1 Un anonim [din public] a spus pe 11 mai 2009: |
Nu ai precizat, poate te referi la "cultura" plantelor furajere! |
2 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 12 mai 2009: |
Dar de ce tu, cititor, De cultură iubitor, Numele nu vrei să-l știm Și semnezi drept anonim?! |
3 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 12 mai 2009: |
Că e vorba de cultură, Am zis: de literatură, Însă eu nu am ce-ți face Dacă ție alta-ți place... |
4 Sirius [din public] a spus pe 16 mai 2009: |
Pentru Cornelia Georgescu: Chiar de la prima lectură Îmi dau seama de cultură. Te-amăgești peste măsură, Tu nu scrii literatură! Criticul doar te "dresează" Și nu cred că-ți dăunează! |
5 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 16 mai 2009: |
S-ar putea ca să greșesc, Dar nu cred că m-amăgesc: Și dresorul mai greșește... A greși e omenește! |
6 Gheorghe Culicovschi [din public] a spus pe 13 decembrie 2009: |
Sunt sigur că "Anonimul" și "Sirius" nu ți-au citit lucrările și fac aprecieri nejustificate. Colegii au dreptate din moment ce fantezie înseamnă, conform celor arătate în Dicționarul explicativ al limbii române, imaginație specifică unui creator (în artă, literatură, știință etc.). Ori, literatura - și mai ales cea S.F. - presupune multe fantezii. Epigramele-ți sunt reușite iar cele selectate - cu mici excepții - deasemenea. Te încurajez să fii mai exigentă chiar și la alegerea textelor marilor maeștri care vor beneficia de nepublicarea nereușitelor lor. Ori, succesul lor va fi și al domniei tale iar insuccesul lor ți-ar fi dăunător. |
7 Un (O) Buzoian(că) [din public] a spus pe 13 decembrie 2009: |
Adevăr grăit-ai, maestre! |
8 Sirius [din public] a spus pe 14 decembrie 2009: |
Vă contrazic, domnule Culicovschi. Eu am citit replicile din lucrarea S.F. a doamnei Georgescu, despre dinozauri, și chiar am multe fantezii... |
9 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 14 decembrie 2009: |
În primul rând, vă mulțumesc tuturor pentru comentariile dv. Domnule Culicovschi, vă mulțumesc pentru cuvintele dv frumoase, pentru încurajare și pentru sfat, de care voi ține seama. Mulțumesc de asemenea și celui (celei) care semnează drept Un (O) Buzoian(că) și care-i dă dreptate d-lui Culicovschi. Mulțumesc și d-lui Sirius (sau d-nei) pentru comentariu și mă bucur că ați citit replicile din lucrarea mea SF despre dinozauri, însă sunt foarte sigură că în luna mai, când ați postat întâiul dv comentariu (cel din data de 16 mai), respectivele replici nu existau încă (atunci fiind doar câteva epigrame și vreo câteva poezii), pentru că le-am postat chiar eu peste vreo câteva luni. |
10 Bu...Zău! [din public] a spus pe 14 decembrie 2009: |
Dle.Sirius, înteleg că aveți multe "fantezii", dar cu dinozauri, bre?! |
11 Dl. Sirius [din public] a spus pe 14 decembrie 2009: |
Ce vrei bre, am și eu fanteziile mele; iar bărbații sunt un fel de dinozauri... pe cale de dispariție! |
12 Bu...Zău! [din public] a spus pe 14 decembrie 2009: |
În cazul ăsta, aferim, breee! |
13 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 14 decembrie 2009: |
Un fel de dinozauri pe cale de dispariție?! N-aș prea crede... V-ați ales un pseudonim interesant; steaua Sirius, din constelația Câinele Mare, cea mai strălucitoare stea de pe cer, vizibilă pe timpul iernii și din țara noastră. |
14 Atena [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Dragă Cornelia, Sirius s-a referit la bărbații adevărați: cavaleri devotați, scutieri ai virtuții, inimi fierbinți, plini de iubire și respect, capabili să vadă în femeie icoana vieții lor. Aceștia sunt rari, la fel de rari, ca dinozaurii tăi! Așa ceva nu găsești ușor nici în constelația Câinele Mare, darmite pe Micul Cățel, numit Pământ... |
15 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Mulțumesc, Atena. În cazul ăsta, acești bărbați adevărați sunt și mai rari decât dinozaurii, care în nici un caz nu sunt ai mei; n-ar avea cum, evident. Nu pot fi ai cuiva anume, pentru că nici nu mai există, din fericire pentru noi. Cât despre Sirius, m-a atras denumirea, din motive lesne de înțeles. Dar să știi că există și constelația Câinele Mic și Pământul nu face parte din ea. |
16 Atena [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Cornelia, Să știi că mie mi-e dor de un dinozaur adevărat. Un brontozaur, care să intre neanunțat în Parlament, să dea iama printre "aleși", ignorând orice imunitate. Un astfel de animal ar putea reduce într-o singură zi, numărul "aleșilor" la jumătate, adică exact cât ne trebuie pentru un Parlament unicameral. Știu că există constelația "Câinele Mic", din care, evident, Pământul nu face parte, acesta fiind arondat Soarelui. Eu vorbeam, ironic, desigur, despre "Micul Cățel", un corp ceresc modest, care se gudură de patru miliarde de ani în jurul Soarelui: Pământul . Dacă-mi demonstrezi că există și o constelație "Cățelul Mic", mă apuc și eu să scriu SF-uri... |
17 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Bun, mulțumesc din nou pentru răspuns. Evident că n-am de gând să încerc să demonstrez nimic, mai ales nu acum, la ora asta; s-ar putea să greșesc. Cât despre SF-uri, poți încerca oricând; nu se știe de unde sare... (iepurele, sau poate, dinozaurul?!) Iar politica și aleșii, cu tot cu imunitate, n-au decât să-și vadă în continuare de jocurile lor banale, de dansul lor stupid pe mine nici că m-ar interesa! Totuși, poate că nu un Brontosaurus ar trebui să dea iama prin Parlament; acesta era un pașnic ierbivor, deși prin dimensiunile sale, deloc nesemnificative, probabil că i-ar fi pus pe fugă sau i-ar fi înspăimântat pe cei prezenți acolo. Însă pentru un efect sigur, garantat 100%, ar fi fost de preferat un tânăr Ty Rex, un terapod nemilos și agresiv; acesta ar fi făcut ravagii. Sau poate o mică ceată de Velociraptori, prădători prin definiție, vicleni și iscusiți. Cu toate astea, dat fiind că nu sunt deloc adeptă a violenței, hai să-i lăsăm pe aleșii noștri să vegheze liniștiți la bunăstarea țării în următorii 5 ani, fără a ne dori să le trimitem cine știe ce creaturi care să le dejoace în vreun fel sau altul planurile. |
18 Atena [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Ah, nu, Cornelia! Velociraptori vicleni și iscusiți, adică răpitori prin definiție există în Parlament! Cei mai iscusiți sunt ai PSD-ului Hrebenciuc și Mitrea sunt două exemple. Există și ierbivore pașnice, rumegătoare de pace și consens (Ion Iliescu). Da, treaba cea mai bună ar face-o Ty Rex, cu condiția să posede o dantură mai bună decât Mihai I Rex... Ty Rex nu este un animal violent. El nu violentează parlamentarii! Îi mănâncă și gata! O cheltuială mai puțin la buget! |
19 Atena [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Cornelia, Pentru reducerea numărului de parlamentari e bun și un brontozaur! Ce dacă e erbivor? Parlamentarii noștri, în mare parte, sunt niște legume... |
20 Cornelia Georgescu [autorul] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Da, ai dreptate. Deci Bronto ar fi ideal; având parte de atât de multe legume, ar avea cu ce să se înfrupte în voie, în stânga și în dreapta, pentru a-și satisface pofta. În acest caz, putem propune clonarea unui exemplar de Brontosaurus, deși ingineria genetică, la momentul actual, nu ne permite încă realizarea unei astfel de creaturi. Vezi, astfel, SF-ul ajută până și-n politică, deși, normal, astfel de planuri rămân doar de domeniul SF, nu se vor concretiza. Mulțumesc, Atena, pentru schimbul antrenant de replici. |
21 Un Curios [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Atena, dacă nu te superi, aș vrea să te întreb de ce scrii"incrucișat"ca un anume domn foarte contestat pe acest site?N-ar fi mai bine să scrii normal, pentru "economie"?Să mor daca înțeleg acest stil "Unul pe sub altul"! |
22 Lucian Velea [webmaster] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Acum mai multă vreme, cineva a început să scrie așa. Era un fel de "amprentă", indiferent de pseudonim. Între timp, ideea a început să prindă, și alții au început să scrie așa, ceea ce mi se pare interesant ca fenomen Oricum, nu are rost să speculați pe acest fapt. Vă rog să păstrați discuția la subiect. |
23 Atena [din public] a spus pe 15 decembrie 2009: |
Dragă domnule "Un curios" Modul meu de a-mi aranja gândurile în pagină ține de stilul meu literar. E o modalitate sugestivă de a-mi ordona ideile, de a sugera timpi de reflecție, sau pauze de respirație pentru cititor, prin intermediul spațiilor albe. Stil mai degrabă de poet, dar, cred că ați constatat, conferă un oarecare confort cititorului avizat și interesat. Acesta e "secretul" stilului pe care dta îl numești "unul pe sub altul", stil folosit abuziv și de câțiva prieteni ai mei, cu prezență activă pe acest sait. Nu știu la ce domn antipatic te referi. Am polemizat cu multă lume, dar persoane antipatice n-am întâlnit niciodată pe Citatepedia. Desigur, mi-aș putea redacta comentariile, "normal" așa cum obișnuiește românul să scrie o cerere, dar forma aceasta mi se pare mai ușor de asimilat. |
24 Un Curios [din public] a spus pe 16 decembrie 2009: |
Dragă Atena, explicatiile mi le-a dat dl. webmaster și am înțeles, dar te rog uită-te mai bine, că eu n-am folosit expresia "domn antipatic" ci: DOMN CONTESTAT. |
25 Marian Cioacă [din public] a spus pe 22 decembrie 2009: |
Mie îmi place stilul "atenian". Este aerisit, agreabil. Comentariile postate de domnul "Atena" (alias..., alias...) sunt mereu pline de savoare. Să nu se înțeleagă însă că sunt de acord cu exterminarea unor parlamentari, fie și prin intermediul dinozaurilor mai mult sau mai puțin prădători. O sperietură bună s-ar putea să le fie de ajuns domnilor parlamentari vizați. |
26 Atena [din public] a spus pe 22 decembrie 2009: |
Mulțumesc, Marian! Mă simt flatată! Ah, dacă aș fi ceva mai tânără! |