Ce se-ntampla...
Aud picuri curgand,
Si lume-ncet mergand,
In negru imbracati,
Cu capurile aplecati,
Imi vad a mea mama,
Si nu-mi dau sama,
Ce se-ntampla,
De ce lumea-ncet umbla,
Imi vad neamurile,
Printre ele si surorile,
Si-al meu tata,
Tinand in mana o roata.
Dar eu nu sunt,
Pe cine duce la mormant,
De ce lumea nu ma aude,
De ce chipurile le sunt ude,
Eu nu apar,
Unde sunt, nu am habar.
Si vad ca se opreste,
Dar ceva ma uimeste...
Ma vad pe mine-n loc de mort,
Ce se-ntampla, eu nu mai suport,
Nu am cum sa fiu eu,
Dar de ce pe cruce e numele meu...
Si strig... Nu-nchideti capacul,
De ce-mi dati de poamana colacul.
De ce nu ma aude mama,
Eu nu-mi dau sama...
De ce plangi mama dupa mine,
Stau aici chiar langa tine,
Dar nu ma aude,
Nici nu ma vede,
Sunt mort si nu pot crede...
poezie de Dorin Teodorescu
Adăugat de Dorin Teodorescu
Votează! | Copiază!

1 Dorina stoica [din public] a spus pe 14 noiembrie 2008: |
Am inteles ca poetul este mort dar nu am inteles de ce tatal lui tine in mana o...roata? O fi colacul?? |
2 Bulă [din public] a spus pe 14 noiembrie 2008: |
Poezia are unele imperfecţiuni tehnice (Cu capurile aplecaţi, nu-mi dau sama) dar viziunea în ansamblu este interesantă. |
3 elena denisa [din public] a spus pe 15 noiembrie 2008: |
spune ca "Dar eu nu sunt/Pe cine duce la mormant?!" la un moment dat realizeaza "Eu nu apar...Ma vad pe mine-n loc de mort" dupa care iara "Dar de ce pe cruce e numele meu... De ce nu ma aude mama?!" la sfirsit elucideaza misterul morti "Sunt mort si nu pot crede" in 4 versur scurte sar fi evidentiat mai bine valoarea poeziei... decit in 8 vesuri lungi ma deranjeaza nebunia scriitorilor de a scrie cit mai mult... si nu cit mai bine |
4 Big Ivan [din public] a spus pe 15 noiembrie 2008: |
Pe mine, Elena Denisa, mă deranjează în schimb când pe un site de cultură cineva, care încearcă să facă pe criticul literar, scrie "misterul morţi", în loc de "misterul morţii". Pentru aşa ceva în clasa a V-a te lasă corigent. Ce înseamnă "sar fi evidenţiat"? Cine pe cine sare? Vei spune că toate acestea sunt mofturi. Că tu gândeşti atât de profund, încât forma nu mai contează, ci numai fondul. Dar la tine şi forma şi fondul se află la un pas de analfabetism Oricum, poezia pare genială, în contrast cu comentariul tău. |
5 elena denisa [din public] a spus pe 15 noiembrie 2008: |
hehehe.... mai Big Ivan... de ce te ti tu dupa coada mea?! nu ai alceva mai bun de facut?! nu am facut niciodata pe "criticul literar" am incercat intotdeauna sa fiu o simpla parere... fiecare om isi extrage gindurile care il reprezinta: bune sau rele. Nu am facut niciodata imprudenta sa afirm faptul ca as gindi "profund"... ar fi bine sa comentezi citatele nu o analfabeta... dai prea mare importanta lucrurilor de nimic... limiteazate la cele marete... pentru care tot vrei sa mi le insufli ca esti educat... din pacate nu am apucat sa fac calasa cincea pt a fi lasata repetenta... sunt o analfabeta norocoasa ![]() |
6 Bulă [din public] a spus pe 15 noiembrie 2008: |
Domnule Big Ivan, Te rog să o laşi în pace pe Elena Denisa, fiindcă este protejata mea. |
7 Fonfonel [din public] a spus pe 4 octombrie 2009: |
Lasati comentariile "comentariilor" de-o parte, si hai sa comentam versurile, ca d-aia le-a pus omul aici. 1. Picurii nu curg mai cu seama asa ca sa ii auzi tu. 2.Aia cu "capurile" seamana cu "almanahele" lui Vanghelie. 3."Imi vad a mea mama", este o insiruire de pleonasme. "Imi vad" era de-ajuns urmat de "mama" fara a mai spune "a mea". De parca ai putea spune candva, "imi vad a ta mama". 4.Nu-ti dai seama de ce "lumea incet umbla"! Eu am vazut si azi lume "umbland incet" si nu m-am intrebat dece, pentru ca e week-end, si mergeau oamenii la plimbare! 5. "Imi vad neamurile, printre ele si surorile" Dar surorile nu sunt neamuri, sau sunt de pe alte meleaguri? (Na, ca facui o rima involuntara!) 6. "Dar eu nu sunt pe cine duce la mormant" Execrabila exprimare!!! Nu puteai sa zici "eu nu sunt cel ce e dus la mormant"? 7. "Si vad ca se opreste, dar ceva ma uimeste". Dar pana acum parca tot uimit ai fost cu atatea intrebari pe care ti le tot pui, deci nu vii cu o noutate! 8. Am sarit peste altele pentru a o evidentia pe asta care e de-a dreptul hilara: "dece-mi dati de pomana colacul"? NU se intelege prea bine: este colacul tau, dat de pomana altora, sau ti-a fost dat tie colacul cu pricina? 9. Finalul este clar-neclar: "Sunt mort si nu pot crede". Normal ca nu poti! Nici eu cand eram mort nu credeam absolut nimic! Nici nu sinteam, macar! 10. Bula, tu protejezi cam multe femei. Te-am mai vazut undeva, protejand alta! |
8 Sagittarius [din public] a spus pe 5 octombrie 2009: |
Bulă de România sau Don Quijote al nostru, autohton; apără toate domniţele aflate în impas (când găseşte câte una). |
9 Bulă [din public] a spus pe 6 octombrie 2009: |
Sagittarius şi Fonfonel, Păi sigur că da, protejez toate domniţele în impas. De aceea mă cheamă Bulă. În schimb, voi prea luaţi lucrurile în serios. Suntem pe un site public, nu în redacţia României literare. Scriu şi adaugă sute de tineri, ceea ce nu e un lucru rău, chiar dacă nu fiecare e Petrarca. Repet. Poezia are numeroase stângăcii (Fonfonel le-a făcut inventarul) dar viziunea omului care asistă la propria sa înmormântare este interesantă. Însă şi tu greşeşti, Fonfonel, spre finalul distinsului tău Decalog! Când poetul spune "Sunt mort şi nu pot crede" trebuie să intri în jocul său convenţional, şi nu să faci pe medicul de gardă, care ştie din facultate că morţii sunt nişte nesimţiţi. Evident, cu o asemenea abordare medicinistă poezia cade în derizoriu. Pe mine mă impresionează efortul acestor tineri sensibili, care încearcă să potrivească cuvinte şi idei, după puterile lor, în loc să "tragă" canabis, să se delecteze cu simfoniile lui Adi de la Craiova, sau să se joace de-a spartanii şi câinii roşii pe infectele noastre stadioane. Cu prietenie, al Dv. şi al tuturor, Bulă de România |
10 Sagittarius [din public] a spus pe 6 octombrie 2009: |
Aveţi dreptate, d-le Bulă; e mult mai bine când tinerii se ocupă de literatură, aşa cum se pricep, mai mult sau mai puţin bine şi nu de alte „activităţi”, dintre care aţi enumerat mai sus. Şi e bine că există acest site, unde-şi pot posta încercările literare. Eu nu iau lucrurile întotdeauna foarte în serios; mai şi glumesc uneori. Cei cu simţul umorului bine dezvoltat (aşa cum e, evident şi Bulă de România) pot remarca acest lucru. Cu prietenie, Sagittarius. PS: Şi bineînţeles că aceşti tineri ar trebui încurajaţi să scrie în continuare (şi admiraţi pentru încercările lor), arătându-le, în mod civilizat (de către cei ce se pricep), unde greşesc şi nu să le impunem să se lase de scris şi să se orienteze spre celelalte „activităţi”, mai puţin literare. |
11 Dorin Teodorescu [autorul] a spus pe 3 martie 2011: |
Bah da cati desteptii aici...sa mor eu de nuh, o groaza de critici literari.Fonfonel si Bula criticii literari ai limbi romane![]() |
12 C.Erber [din public] a spus pe 3 martie 2011: |
Domnule Teodorescu! Cu tot respectul! Se scrie "deştepţii lui Vanghelie". Cine scrie "deştepţi lui vanghelie" nu poate fi decât unul dintre ei. Ce înseamnă "câţi deştepţii aici"? Dacă aveţi probleme aşa de serioase cu româna, de ce nu scrieţi în altă limbă? Sunt atâtea, slavă Domnului! |
13 Condorul [din public] a spus pe 3 martie 2011: |
Domnule Teodorescu, inteleg afirmatia Dv.,„nu-mi las bucuria de a scrie versuri”, numai ca bucuria aceasta ar trebui sa fie bucurie si pentru cititori.Daca versurile sunt destinate exclusiv propriei placeri, va sfatuiesc sa nu le dati publicitatii;evident ar fi bine sa invatati sa scrieti corect romaneste. Va urez succes. |
14 Lucian Velea [webmaster] a spus pe 3 martie 2011: |
Afirmaţia "Poeziile nu trebuie sa fie neaparat corect gramatical" este descalificantă pentru oricine îşi face publice versurile (scrierile, mai general vorbind). |
15 Dorin Teodorescu [autorul] a spus pe 24 decembrie 2011: |
Aici chiar nu poti publica nimic, critici literari te ataca din toate partile si da Lucian Velea, poezia nu trebuie scrisa corect gramatical, poti lua o carte de romana veche.Sa vezi cum limba romana s-a schimbat.Oricum va multumesc pentru toate "laudele"aduse poeziei mele.Probabil ca de aia inca scriu.Oare Eminesc nu degeaba a scris poezia asta. Multe flori sunt, dar puţine Rod în lume o să poarte, Toate bat la poarta vieţii, Dar se scutur multe moarte. E uşor a scrie versuri Când nimic nu ai a spune, Înşirând cuvinte goale Ce din coadă au să sune. Dar când inima-ţi frământă Doruri vii şi patimi multe, Ş-a lor glasuri a ta minte Stă pe toate să le-asculte, Ca şi flori în poarta vieţii Bat la porţile gândirii, Toate cer intrare-n lume, Cer veştmintele vorbirii. Pentru-a tale proprii patimi, Pentru propria-ţi viaţă, Unde ai judecătorii, Ne'nduraţii ochi de gheaţă? Ah! atuncea ţi se pare Că pe cap îţi cade cerul: Unde vei găsi cuvântul Ce exprimă adevărul? Critici voi, cu flori deşerte, Care roade n-aţi adus - E uşor a scrie versuri Când nimic nu ai de spus. Ps:Va rog, defapt va cer, deschide-ti cartea de romana, si poate ve-ti gasi si acolo vreun poet care scrie incorect gramatical...poate asa o sa va da-ti seama ca nu conteaza cum scrii(daca am uitat vreun "i" sau vreo cratima, ma scuza-ti...sunt inca sub stare de soooch) |
16 Ion Ionescu din Ioneşti [din public] a spus pe 24 decembrie 2011: |
Teodorescule! N-ai înţeles nimic. Şi după modul cum maltratezi limba literară şi poezia, nici nu vei înţelege îndată ceva. "Greşelile" găsite de tine la Eminescu nu sunt greşeli. Aşa era limba literară în veacul lui. De-atunci limba a evoluat. Neculce scria "O samă de cuvinte". Azi spunem "o seamă". Eu cred că manualul de română ar trebui să-l deschizi tu, deşi mă tem că e prea târziu ca să mai înveţi ceva. Deoocamdată ştii una şi bună: că eşti un poet mare, neînţeles de prostimea din jur. Ce n-ai înţeles tu, în aroganţa ta, e că, totuşi, comentariile erau în bună parte binevoitoare. Dacă te sperie opinia publică, de ce-ţi mai publici poezelele? Lasă-le acolo în caietul tău, unde nu le va critica nimeni. N-are rost să rişti o confruntare cu publicul. Sau trimite-le direct lui Nicolae Manolescu, care, în mod sigur, te va copleşi cu laude fără număr. Iar faptul că te scuzi cu versurile marelui Eminescu te face şi mai ridicol. |
17 Ne Lu [din public] a spus pe 24 decembrie 2011: |
...aţi vrut să spuneţi: scotch! |
18 Valeriu Nan [din public] a spus pe 25 decembrie 2011: |
Autorului, apropo de post scriptum: aici vă dau dreptate, nu aţi uitat nicio cratimă! Problema e că aţi folosit prea multe şi toate sunt puse greşit. |