Eu am reușit să am ceea ce tu nu ai: credința. Urmează-mă.
aforism de Teodor Dume
Adăugat de Teodor Dume
Votează! | Copiază!
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!
1 Agamiță [din public] a spus pe 15 aprilie 2015: |
Domnule! A cere cuiva (la imperativ) să vă urmeze implică o mare răspundere. Trebuie să știți exact unde mergeți. Că dacă e să rătăciți în căutare de cai verzi, e păcat să implicați persoane terțe. Dacă ceva mă sperie la cuvântul "credință" este absența dubiului. Asta e, și nimic mai mult! Sute de milioane de oameni cred în Cruce, sute de milioane cred în Semilună, sute de milioane cred în Buddha, zeci de milioane cred în Moise. De-a lungul mileniilor s-a crezut, fără ezitare, în mii de umbre: Zeus, Ra, Zamolxis, Osiris, Manitou, Apolon, Quetzalquatl, Zoroastru, Orfeu. Etc. Etc. Nu mă puteți duce la toți. Mă veți conduce la Cruce, desigur, pentru că v-ați născut sub semnul acesteia. (dacă v-ați fi născut în Arabia, mă duceați la Mecca). În felul acesta mă obligați să neg, sau să ignor toate celelalte figuri enumerate mai sus. Ca și cum ele nu au fost, sau nu sunt. Îmi cereți să ignor credința a miliarde de oameni, care nu sunt nici mai buni, nici mai răi decât noi doi. Ce ușor e să fii misionar! Nu știi exact încotro mergi, dar le poruncești celorlalți să te urmeze. |
2 Marioana ST. 8 [din public] a spus pe 15 aprilie 2015: |
Stai omule liniștit, nu te invită nimeni nicăieri, fug toți de dumneata ca ucigă-l toaca de tămâie. |
3 Agamiță [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Autorul a reușit să posede ceea ce eu nu am: credința. Și mă îndeamnă să-l urmez. I-am împărtășit câteva din îndoielile mele. Nu obișnuiesc să merg orbește, după oricine. Așteptam un răspuns de la autor. |
4 Iulia Mirancea [utilizator înregistrat] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Iar eu voi avea întotdeauna, ceva ce tu ai mult mai puțin decât mine: dragostea de semeni, așa cum sunt ei! Dacă vrei, eu pot oricând, să-ți dau și ție, din ea! |
5 Agamiță [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Măriuco, De ce spui "nimeni"? Cineva tocmai m-a invitat. Pe mine, fiind fără credință. Nu pe tine, care, credincioasă fiind, te spovedești săptămânal la Popa Tunsu cel Tânăr. De ce spui: "toți fug de dumneata"? Care toți? De ce reduci lumea la gașca voastră de inchizitori întârziați? |
6 Agamiță [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Raisa! A iubi la grămadă, în devălmășie (fără un minim simț critic). toate creaturile umane este o slăbiciune, nu o virtute. Dacă ai așa ceva în exces (din spirit cavaleresc și solidaritate de breaslă) sunt dispus să-ți preiau o parte din această grea și păguboasă povară. Eu nu pot iubi pe cineva pe simplu motiv că e biped. Tu nu vezi ce creștinește își iubesc aproapele "credincioșii" saitului? Se năpustesc în haită asupra celor care au alte idei. Așa înțeleg ei libertatea de gândire. Ce ruguri înflăcărate ar aprinde ei în Piața Mitropoliei, dacă i-ar lăsa legea! Sunt urmașii celor care au incendiat Biblioteca din Alexandria, pe motivul că Aristotel, Platon, Seneca etc, nu fuseseră botezați. Urmașii celor care, cu crucea în mână, au omorât milioane de indigeni "păgâni" pentru a creștina America... Așa arată "dragostea" lor de oameni... |
7 Marioana ST. 8 [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Omule, NIMENI (subliniez acest cuvânt) de pe sait nu se solidarizează cu ideile dumneata, ceea ce iar subliniez, TOȚI FUG de mătăluță, pentru că a nu iubi aproapele înseamnă a fi urâtor de Dumnezeu. Uiți un lucru esențial omule, trăiești în interiorul acestei găști, te hrănești spiritualicește din ce produce ea, te saturi, te bați pe burtă, apoi o pui la zid. Dar nu-ți merge, ești prea PUȚIN ca să te impui. |
8 Iulia Mirancea [utilizator înregistrat] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Domnule, Hristos a înviat și bine v-am găsit sănătos! "Tu" nu acceptă să-i preluați nici măcar un milimicron din poverile sale! Pentru simplul motiv că dumneavoastră sunteți un personaj (entitate, umbră), iar personajele nu au suflet! Ce să faceți dumneavoastră, cu niște simțăminte atât de gingașe, care au nevoie de suport spiritual? Unde să le stocați, dacă nu aveți un recipient adecvat? Să le aruncați la gunoi, așa cum faceți cu tot ce e frumos (delicat, sensibil, special, unic)? Stați liniștit: nu sunteți pe lista semenilor cărora le dăruiesc iubire, căci nu aveți percepția sentimentelor și a conceptului de Umanitate! Vă rog să mă anunțați, atunci când vă veți hotărî să reveniți la ambientul (statutul, standardul, numele, sufletul) de Om! Domnule, sigur că nu sunt de acord și sufăr, pentru că unii dintre semenii mei aleg să urască, în loc să iubească și comndamnă alte ființe umane, (nevinovate)la suferință! Tocmai de aceea, mă străduiesc să le dau eu, ceea ce dumneavoastră, cei de pe această treaptă, nu vreți sau nu le puteți da! Să fiți sănătos, domnule! |
9 Nelu Gigănțelu [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Ce nu pricepi tu, Mărioară: Pe acest pământ trăiesc MILIARDE de oameni pentru care Dumnezeul tău nu înseamnă nimic. Ei nu sunt NIMENI! Aceste miliarde se solidarizează, indirect, prin opțiunea lor, cu cei ce gândesc ca Agamemnon. Voi nu-L iubiți pe Dumnezeu, ci pe voi vă iubiți, fariseilor! Toată tevatura voastră bisericească, teatrală până la ridicol are un singur scop: imediat după deces să vă propulseze fundurile în Paradis! Comportamentul vostru este crud, intolerant, totalitar, sângeros și răzbunător. Adică exact inversul lui Hristos! |
10 gică contra [din public] a spus pe 16 aprilie 2015: |
Ba eu sunt de acord cu Agamiță și ideile lui. Pentru că de el se tem toți mediocrii și submediocrii. Bravo, Aga, te admir! Combați bine și în plus ai simțul umorului. |
11 Teodor Dume [autorul] a spus pe 17 aprilie 2015: |
agamiță, credința e doar una și ea se află în lăuntrul fiecăruia. nu trebuie să aducem pe tapet "umbrele" de care pomeniți. apreciez, totuși, trecerea și semnul lăsat multă stimă |
12 Teodor Dume [autorul] a spus pe 17 aprilie 2015: |
marioana st. mulțumesc pentru intervenție. a vorbi despre credință e un lucru delicat și mult prea sensibil și tocmai de aceea eu în textul meu nu am făcut o referire expresă. am stârnit fiorul credinței din lăuntrul unora și bine am făcut, zic eu. textul de față nu poate fi catalogat de către nimeni într-un anumit fel pentru că e generic. dar, observ că sunt mulți care se agață de cuvintele spuse de către alții fără ca aceștia să "contreze" cu alte definiții plauzibile, pro sau contra... |
13 Teodor Dume [autorul] a spus pe 17 aprilie 2015: |
gică contra, greșit spus:"Pentru că de el se tem toți mediocrii și submediocrii." vino cu un text și etalează-ți mușchii printre cuvinte și nu printre vorbele . așa ar fi corect abia aștept să citesc și să-ți apreciez (sau nu)talentul |
14 Teodor Dume [autorul] a spus pe 17 aprilie 2015: |
domnilor și stimabililor! mă buucur că textul meu a iscat scântei care au aprins spiritele, dar sunt trist pentru că n-a ieșit nimic constructiv din ceea ce unii au crezut că o fac prin commul lor, desigur slab elaborat... multă stimă |
15 Iulia Mirancea [utilizator înregistrat] a spus pe 17 aprilie 2015: |
Domnule Teodor Dume, Mulțumesc și eu pentru bucuria de a fi apreciat dramul de dragoste (de semeni) pe care, tocmai vi l-am dăruit! |
16 Agamemnon [din public] a spus pe 17 aprilie 2015: |
Lady Spui că personajele nu au suflet? Greșit. Faust, Hamlet și Don Quijote au mult suflet, mult mai mult decât niște marțafoi în carne și oase, care respiră, expiră și transpiră. Arta adevărată însuflețește pentru eternitate. Nu le poți da forțat oamenilor ceea ce ei nu au nevoie. A împărți Mozart în Bolintin sau la Ciorogârla e fără rost. Oamenii aceea sunt atât de fericiți cu Adrian Copilu Minune. Și așa trebuie să fie. Nu te grăbi să împarți iubire, când poate oamenii au alte așteptări. Nu uita. O societate nu va progresa dacă nu e exigentă cu ea însăși, dacă nu are simț critic. Dumnezeu însuși a fost exigent cu opera sa, pe care a distrus-o prin apele Potopului sau flăcările Gomorei, pentru a o rescrie, mai dreaptă și mai bună. Iubirea trebuie să o dai celor care o merită, nu oricărui biped, pe motivul că e "aproape". Resursele de iubire sunt epuizabile. Se cuvine a fi drămuite cu atenție și responsabilitate. |
17 George Budoi [utilizator înregistrat] a spus pe 18 aprilie 2015: |
"Bipezi", "marțafoi"... Același limbaj, aceleași obsesii. |
18 Agamemnon [din public] a spus pe 18 aprilie 2015: |
George Budoi! În așa-zisele tale pamflete și pretinsele tale epigrame (versificații de preșcolar, semnate de un cadru universitar) folosești termeni de o brutalitate și vulgaritate rar întâlnite. N-am timp, nici chef să-ți dau exemple. La alții însă cuvintele mai stridente te scot din bocanci. Până și nevinovatul "biped" te enervează. Păi, de ce, omule? Tu nu ești biped? Ia numără-ți atent picioarele! Mi se pare sau ai două? În al doilea rând, comentariul meu se adresa unei doamne. De ce-ți bagi nasul tău universitar în scrisori care nu-ți sunt adresate? Te-ai găsit tu, avocatul poporului... De ce nu-ți vezi tu de etnobotanicele tale? |
19 George Budoi [utilizator înregistrat] a spus pe 18 aprilie 2015: |
Același limbaj, aceleași obsesii... |
20 George Budoi [utilizator înregistrat] a spus pe 18 aprilie 2015: |
Până și pe Doamna în cauză ai reușit să o convingi ceea ce mulți am constatat de mult timp: că "TU NU EȘTI OM", ci o "UMBRĂ", și că "NU AI SUFLET". |
21 gică contra [din public] a spus pe 18 aprilie 2015: |
Domnule Teodor Dume, Nu mă sfiesc a recunoaște că sunt un scriitor submediocru, așa că nu îndrăznesc să-mi (mai) etalez "mușchii". Singurul meu merit e acela de a gusta o bucată literară de calitate. Dar când văd că unii autori umplu internetul cu versuri care șchioapătă, pe care le consideră a fi epigrame, fabule etc... cu fraze constatative pe care le consideră aforisme, cu 17 silabe pe care le consideră haiku sau cu o serie de cuvinte încrucișate pe care le consideră poem, oftez, mă indignez, mă enervez... A încerca să faci curățenie, în momentul de față, când invazia acestor producții e fără precedent, pesupune o muncă titanică. De aceea admir perseverența cu care misteriosul Agamiță luptă pentru o literatură de calitate. S-aveți o zi bună! |
22 Teodor Dume [autorul] a spus pe 18 aprilie 2015: |
gică contra, comentariul lăsat (cel de acum) este elaborat în limitele bunului simț, să nu zic chiar colegial, fapt ce mă bucură și apreciez intervenția d-voastră. întru totul de acord. mulțumesc pentru răspuns |
23 Teodor Dume [autorul] a spus pe 18 aprilie 2015: |
gică contra, ps: apreciez comentariile constructive care vin în sprijinul autorului dar și al cititorului, dar nu pot aprecia aroganța și nici veninul strecurat printre cuvinte. pretenția mea, nu numai în calitate de autor ci și de cititor, este ca cel care observă ceva care deviază de la ceea ce am numi un text literar bun, indiferent de gen, să vină cu argumente punctând în esență. argumentele ar fi benefice. rostul nostru și al site-ului acesta este. răspunsul de față nu face referire, în mod expres la d-voastră ci la toți cei care se cred "perfecți" mulțumesc și mult succes |
24 Iulia Mirancea [utilizator înregistrat] a spus pe 20 aprilie 2015: |
Domnule George Budoi Mi se pare că, acum ceva vreme, v-am rugat insistent, să mă lăsați în pace! Adică și să nu vă mai amestecați sub nicio formă, în conversațiile mele cu alte persoane, indiferent cine ar fi acestea! V-am sugerat de mai multe ori că, această persoană pe care eu o numesc Sir este, pentru mine, cea mai specială dintre toți partenerii de dialog de pe acest site! Interminabilele dumneavoastră dispute nu mă privesc și vă rog insistent să nu mă mai folosiți drept momeală! Sper că ați înțeles! |
25 Iulia Mirancea [utilizator înregistrat] a spus pe 20 aprilie 2015: |
Ah, Sir, abia acum am dat peste aceste comentarii! Muream și nu știam cu ce v-am greșit! V-ați supărat fiindcă am tăcut? Sir, n-am văzut, vă rog să mă credeți! V-am spus că, abia ieri am venit de la spital! |
26 Agamiță [din public] a spus pe 22 aprilie 2015: |
Mulțumesc, Laddy! Nu sunt supărat. Vă doresc multă sănătate. |
27 Teodor Dume [autorul] a spus pe 7 iunie 2015: |
stimații mei, mă bucură în primul rând trecerea d-voastră pe aici li sunt onorat că v-am avut ca oaspeți. sunt bucuros și pentru faptul că textul meu a iscat discuții, și speram să fie în totalitate benefice. dasr...nu toate și-au atins scopul. vă mulțumesc mult |