Pierderea și imposibilitatea de a găsi obiectele puse la păstrare interesează în mod deosebit, din cauza multiciplității de interpretări de care sunt susceptibile aceste două acte ratate și a diversității tendințelor la care se supun ele. Ceea ce este comun tuturor acestor cazuri este voința de a pierde; ceea ce diferă de la un caz la altul este motivul și scopul pierderii. Pierdem un obiect atunci când e uzat, când avem intenția să-l înlocuim cu altul mai bun, când a încetat să să ne mai placă, când îl deținem de la o persoană cu care am încetat de a fi în bune relații sau când a fost achiziționat în împrejurări la care nu mai vrem să ne gândim. Faptul de a lăsa să cadă, să se deterioreze sau să se spargă un obiect poate servi acelorași scopuri. Experiența vieții sociale arată că copiii nedoiți și născuți în afara căsătoriei sunt mult mai fragile decât recunoscuți ca legitimi. Acest rezultat nu este urmarea tehnicii grosiere a făcătoarelor de avorturi, ci se explică printr-o oarecare neglijență în îngrijirile date acestor copii. S-ar putea ca îngrijirea obiectelor să aibă aceeași explicație ca și aceea a îngrijirii copiilor.
Sigmund Freud în Introducere în psihanaliză
Adăugat de Cornelia Georgescu
Votează! | Copiază!
Nu sunt comentarii până acum. Ne-am bucura să vedem o primă impresie despre textul de mai sus.