Prietenul nu iubește prietenul, ci obiectul prieteniei.
Cartea "Phaidros sau Despre frumos" de Platon este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -27.00- 18.99 lei.
1 anka [din public] a spus pe 5 mai 2008: |
nu nteleg ce ai scris.... este total aiurea... chiar nu inteleg... |
2 Domnica [din public] a spus pe 5 mai 2008: |
Probabil n-ai prea multi ani, anka... E multa profunzime si intelepciune in acest citat si, ca sa citez pe cineva drag mie, ca sa intelegi ai nevoie sa-ti faci "lecturile obligatorii". |
3 Mariana Fulger [din public] a spus pe 6 mai 2008: |
Nici iubitul nu iubește celălaltul - starea sufletească și hormonală care-i face uneori să pară unul. |
4 Monica Trif [din public] a spus pe 1 iunie 2008: |
Poate ca iubitul sau prietenul de langa noi e idealul mintii care ne face sa ne simtim impliniti si sa nu fim singuri, daca am analiza bine persoana celuilalt, nu l-am mai iubi. Si nici altii nu ne-ar iubi pe noi. |
5 indru_36 [utilizator înregistrat] a spus pe 1 iunie 2009: |
trist, dar foarte adevarat! in marea majoritate primeaza interesul, avantajele, beneficiile...dar se mai pot numi prietenii?prieteni?marile prietenii trebuie sa lege omul de om, prietenul TREBUIE sa-si iubeasca PRIETENUL, cu toate defectele si calitatile sale.,, PRIETENIA E UN SUFLET IN DOUA TRUPURI,,...de aici TREBUIE sa inceapa totul... |
6 ady2012 [din public] a spus pe 17 februarie 2010: |
pretenia exista doar in cand e interes, un scop comun, din obligatie, din singuratate.etc daca nu am avea nevoie de prezenta semenilor in existenta noastra ar mai exista pretenie? iubire? cate exemple de iubire sau pretenie cunosi care sa nu ii lege un scop comun? |
7 marusca [din public] a spus pe 28 noiembrie 2010: |
citatul nu are nicio legatura cu "interesul, avantajele, beneficiile" care primeaza sau nu, ci cu modul de functionare a mintii si a sufletului omului. "cate exemple de iubire sau pr(I)etenie cunos(T)i (PE) care sa nu ii (LE) lege un scop comun?" este o intrebare care, iar, nu are legatura cu citatul; bineinteles ca legaturile umane se stabilesc pornind de la anumite afinitati/nevoi/scopuri comune. |